جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان با رویکرد آشنایی و جلوگیری از کاشت ماده مخدر گل برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این نشست سرهنگ هادی نجاریان رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان همدان ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این اداره در خصوص مبارزه با مواد مخدر، بیان کرد: با اقدامات به موقع و مناسب پلیس برای مبارزه با مواد مخدر، شهرستان همدان تا حد بسیار زیادی نسبت به مواد مخدر ایمن شده است.

وی همچنین با اشاره به شیوع ماده مخدر گل خصوصا در بین جوانان گفت: ماده مخدر گل به همان میزان که از دید مصرف­ کنندگانش خوشایند است، خطرناک نیز هست و همین امر لزوم پیشگیری و مبارزه با مصرف این ماده مخدر را به خوبی نشان می­‌دهد.

وی افزود: این ماده برخلاف ماری جوانا که گل­‌های کمی دارد، بسیار پرگل بوده و در این گل­‌ها 7 برابر بیشتر از ماری جوانا ماده مخدر وجود دارد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: ماده مخدر گل در باور عمومی کم خطرتر از حشیش، ماری جوانا و علف معرفی می­‌شود اما در حقیقت این ماده مخدر می­‌تواند آنقدر خطرناک باشد که با یک بار مصرف نیز باعث اعتیاد افراد شود.

در ادامه این جلسه، علی اصغر ناظری پور سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهرستان همدان توضیحاتی در زمینه اقدامات دستگاه های متولی امر مبارزه با مواد مخدر ارائه کرد و افزود: سخن گفتن در حوزه مواد مخدر بسیار دشوار است زیرا این آسیب اجتماعی چند بعدی بوده و نمی­توان تنها از یک جنبه به آن نگاه کرد.

وی بیان کرد: طی سال­های دهه 80 شهرستان همدان در مرگ و میر ناشی از مواد مخدر در جایگاه نخست قرار داشت اما با اقدامات گسترده تمام دستگاه های متولی این امر، در سال­های اخیر همدان جزو 16 استان پایانی لیست اعتیاد به مواد مخدر قرار گرفته و خوشبختانه از وضعیت قرمز خارج شده است.

وی گفت: اقدامات مناسبی نیز در جهت مبارزه با کارگاه های تولید مواد مخدر در شهرستان همدان صورت گرفت به نحوی که امروزه هیچ کارگاه تولید ماده مخدر در شهرستان همدان وجود ندارد.

وی با اشاره به موضوع خرده فروشان مواد مخدر بیان کرد: نمی­توان وجود خرده فروشان در سطح شهر را انکار کرد و تا زمانی که تقاضا برای مصرف ماده مخدر به دلایل مختلف وجود داشته باشد این خرده فروشان نیز به کار ادامه خواهند داد.

وی افزود: کنجکاوی باعث سوق پیدا کردن افراد خصوصا جوانان به سمت ماده مخدر گل می­‌شود و درصورت ایجاد لذت باعث تقاضای بیشتر شده و همین امر به افزایش عرضه کنندگان این ماده مخدر نیز دامن می­زند.

ناظری پور در ادامه افزود: شیوه آموزش سنتی مبارزه با مواد مخدر مبنی بر ایجاد ترس در فرد با ارائه تصویر معتادان، امروزه جوابگو نیست و آموزش در حوزه مبارزه با مواد مخدر باید به سمتی پیش رود تا به افراد در خصوص نحوه مقابله با موقعیت­های خطرناک اطلاعات دهد.

وی همچنین در خصوص ضرورت اصلاح قوانین مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: اغلب دستگیرشدگان مواد مخدر خرده فروشان هستند و برخی از آن­ها حتی اطلاع درستی در زمینه این مساله ندارند و فقط به منظور جابه جایی نادانسته مواد مخدر دستگیر می­شوند حال آنکه قاچاقچیان عمده مواد مخدر آزاد هستند به همین دلیل  قوانین مبارزه با مواد مخدر باید طوری تنظیم شود که با عاملین اصلی مقابله شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.