محمد ابراهیم الهی تبار روز دوشنبه در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان همدان افزود: برای تدوین این برنامه، شاخص های برنامه ششم توسعه، محور قرار داده شود و متناسب با آن شاخص ها، برش استانی برنامه سلامت استان آماده شود.
وی گفت: نقش تک تک دستگاه ها در این سند باید مشخص و طبق آخرین اطلاعات و آمار، سیاست های کمی و کیفی استان باید در آن لحاظ شود .
معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان اضافه کرد: در این راستا همه سازمان ها و دستگاه ها باید مشارکت کنند و در کمیته های کارشناسی حضور فعال داشته باشند.
الهی تبار همچنین به آثار مخرب شیوع بیماری های غیر واگیر در جامعه و مشکلات اجتماعی ناشی از فوت افراد بر اثر ابتلا به این بیماری ها گفت: برای اجرای برنامه های حوزه سلامت در راستای کاهش بیماری های غیر واگیر در استان باید وظایف دستگاه ها مشخص و دستگاه ها ملزم به اجرای دقیق برنامه ها شوند.
وی تصریح کرد: همدان تنها استانی است که در بخش ورزش همگانی دارای برنامه جامع و سند است و طبق هدفگذاری های انجام شده 50 درصد مردم استان تا سال 1404 باید در ورزش های همگانی حضور داشته باشند.
الهی تبار بیان کرد: هم اکنون حدود 150 سالن ورزشی برای ورزش همگانی فعال است و در طول سال به مناسبت های مختلف، همایش های پیاده روی در راستای کاهش بیماری های غیر واگیر در استان برگزار می شود .
معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان همچنین با تقدیر از تلاش تیم دامپزشکی استان و سایر دستگاه های مرتبط در کنترل شیوع آنفلوآنزای حاد پرندگان در استان گفت: همدان جزو آخرین استان هایی بود که درگیر آنفلوآنزای حاد پرندگان شد و علت آن هم این بود که در محاصره استان های درگیر با این بیماری قرار داشت.
الهی تبار بیان کرد: غرامت صاحبان پرنده فروشی های مشکوک به آنفلوآنزا که توسط اداره کل دامپزشکی استان معدوم شده اند به موقع پرداخت شد و این امر اعتماد خوبی در بین مردم ایجاد کرد.
وی در خصوص راهکارهای پیشگیری از ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو نیز گفت: راه های پیشگیری از این بیماری باید به درستی اطلاع رسانی و عوارض این بیماری برای مردم به روشنی تبیین شود چرا که افزایش باور عمومی موجب می شود مردم خودشان کنترل های لازم را انجام دهند.
گفتنی است؛ برنامه جامع سلامت استان در راستای سند ششم توسعه طراحی شده است و این برنامه تلاش می کند اهداف راهبردی سلامت استان را در یک دوره پنج ساله تعیین و اجرا کند.
1181/2087
خبرنگار:الهام تدین**انتشار دهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.