حمیدرضا الوند روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 27 مورد از این واحد ها برای خانواده های دارای یک معلول و 10 مورد از واحد ها برای خانواده های دارای 2 معلول احداث شده است.
وی ادامه داد: بهزیستی برای هر واحد مسکن 2 معلولی 190 میلیون ریال و برای هر واحد مسکن یک معلولی 80 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض اعطا می کند و این افراد را برای دریافت تسهیلات 180 میلیون ریالی با کارمزد چهار درصد ساخت مسکن روستایی معرفی می کند.
وی با بیان اینکه 305 مددجوی این استان سال گذشته با کمک بهزیستی صاحب مسکن شدند بیان کرد: برای تامین مسکن خانواده های دارای 2 معلول به بالای زیرپوشش، کمیته ای با عنوان کمیته راهبری شامل بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن، بهزیستی، انجمن خیرین مسکن‌ساز و راه و شهرسازی تشکیل شده است و تلاش می شود مددجویان فاقد مسکن خانه‌دار شوند.
مدیرکل بهزیستی همدان با بیان اینکه با پرداخت تسهیلات اگر خانواده های 2 معلولی شرایط اولیه را داشته باشند می توانند صاحب مسکن شوند گفت: این تسهیلات پرداختی مانع از دریافت تسهیلات دیگر نیست و متقاضیان می توانند از تسهیلات مسکن ، مسکن مهر و یا مسکن روستایی نیز استفاده کنند.
الوند بیان کرد: دریافت پروانه ساختمانی ، تخفیف عوارض شهرداری، انشعاب رایگان آب ، برق و گاز از جمله اقداماتی است که در بخش مسکن طبق تفاهم نامه و قوانین بودجه برای مددجویان انجام شده است و یک هزار و 50 نفر از این معافیت ها در سال 95 استفاده کرده اند.
مدیرکل بهزیستی استان همدان بیان کرد:هم اکنون 375 خانواده تک معلولی و 140 خانواده 2 معلولی زیر پوشش بهزیستی در روستاهای استان مقاضی دریافت مسکن هستند و هم اکنون 34 واحد مسکن شهری برای خانواده های 2 معلولی استان در حال احداث است که تلاش می شود تا هفته دولت امسال آماده واگذاری شود.
الوند گفت: باید به این امر توجه داشت که سازمان بهزیستی نقش تسهیل‌گر را دارد بدین معنی که متقاضیان مسکن مددجویی برای دریافت مسکن به مراجع مربوطه معرفی می شوند و انتظار می رود این مراجع محدودیت های مددجویان را درنظر بگیرند.
24 تا 30 تیرماه هفته بهزیستی نامگذاری و شعار آن 'بهزیستی؛ محور مسئولیت و سلامت اجتماعی' اعلام شد و امسال 123 فعالیت در هفته بهزیستی در استان همدان اجرا شد.
استان همدان دارای حدود یک میلیون و 800 هزار نفر جمعیت است که حدود یک سوم جمعیت استان همدان به طور مستقیم و غیرمستقیم از خدمات ارتقایی، پیشگیری، حمایتی و توانبخشی بهزیستی استان بهره مند هستند.
1181/6993
خبرنگار:الهام تدین**انتشاردهنده:اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.