عاطفه زارعی روز چهارشنبه در جلسه مشترک انجمن کتابخانه‌های عمومی و کمیته نهضت مطالعه مفید شهرستان رزن بیان کرد: سرانه زیربنای کتابخانه‌های استان همدان به ازای هر 100 نفر 2 متر و 46 سانتیمتر است .
وی افزود: این در حالی است که سرانه زیربنای کتابخانه‌های عمومی در سطح کشور به ازای هر 100 نفر یک متر و 87 سانتیمتر است.
وی اضافه کرد: 110 کتابخانه عمومی در سطح استان فعال است که از این تعداد 63 کتابخانه شهری و 47 کتابخانه روستایی است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان درباره ساخت کتابخانه روستایی گفت: اگر فضاهای پیشنهادی استحکام بنا، فضا و موقعیت خوبی داشته باشند، نهاد کتابخانه‌های عمومی می‌تواند این کتابخانه‌ها را تجهیز کند.
زارعی اظهار کرد: 71 هزار و 804 نفر عضو فعال کتابخانه‌ها در استان هستند و سرانه کتاب به ازای هر 100 نفر در استان همدان بیش از 70 جلد است.
وی بیان کرد: اولویت این نهاد برای توسعه کتابخانه‌های عمومی در شهرستان رزن، ساخت و تکمیل کتابخانه شهدای گمنام شهر رزن است.
فرماندار شهرستان رزن نیز اظهار کرد: 10 سال از آغاز عملیات اجرایی کتابخانه شهدای گمنام شهر رزن می گذرد و هم اینک این طرح 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
فتحعلی حسینی با ذکر اینکه هنوز این طرح تکمیل نشده است افزود: قرار است کتابخانه شهدای گمنام شهر رزن امسال بهره برداری می شود.
وی گفت: 11 کتابخانه عمومی در رزن وجود دارد که از این تعداد پنج کتابخانه شهری و 6 کتابخانه روستایی است.
فرماندار رزن افزود: زیربنای کتابخانه های عمومی شهرستان رزن به ازای هر 100 نفر سه متر و 50 سانتیمتر است که در برنامه ششم توسعه این میزان باید یک متر افزایش یابد.
حسینی اضافه کرد: 52 هزار و 525 نفر عضو فعال کتابخانه های رزن هستند و 93 هزار و 245 نسخه کتاب در کتابخانه‌های شهرستان رزن وجود داد که تعداد آن در برنامه ششم توسعه باید به بیش از 114 هزار نسخه افزایش یابد.
هم اکنون 110 کتابخانه نهادی، مشارکتی و مستقل با بیش از یک میلیون و 230 هزار کتاب در استان همدان فعال است و 3.46 درصد جمعیت استان در این کتابخانه ها عضو هستند.
شهرستان رزن با سه بخش مرکزی، قروه و سردرود، 126 روستای دارای سکنه و در مجموع با 119 هزار نفر جمعیت در 81 کیلومتری مرکز استان همدان قرار دارد.
7526/6993
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار:اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.