محمدناصر نیکبخت روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به منظور حمایت از تولید در استان ، ستاد تسهیل رونق تولید و حمایت از واحدهای کوچک و متوسط در این استان شکل گرفت.
وی اضافه کرد: هدف این ستاد برداشتن موانع و گره های پیش روی واحدهای تولیدی و شتاب بخشیدن به روند اجرای طرح ها است.
وی بیان کرد: موانع و مشکلات اجرایی واحدهای تولیدی، صنعتی، معدنی و شهرک های صنعتی در این ستاد مورد بررسی قرار می گیرد که عملکرد ستاد تسهیل بیانگر تاثیر مثبت تصمیم های این ستاد در رونق بخش تولید است.
نیکبخت افزود: یک هزار و 690 متقاضی شامل یک هزار و 191 فعال در حوزه کشاورزی و 499 صنعتگر در سامانه 'بهین یاب ' (درگاه الکترونیکی نامنویسی و ثبت اطلاعات سرمایه گذاران) این ستاد نامنویسی کردند.
وی بیان کرد: پس از بررسی های صورت گرفته هفت هزار و 486 میلیارد و 174 میلیون ریال تسهیلات از محل فرایند رونق تولید و به طور مستقیم از سوی بانک به 2 هزار و 70 متقاضی پرداخت شد.
وی اضافه کرد: 2 هزار و 969 میلیارد و 554 میلیون ریال به یک هزار و 785 متقاضی بخش کشاورزی و چهار هزار و 516 میلیارد و 620 میلیون ریال تسهیلات رونق تولید به 285 متقاضی بخش صنعت پرداخت شده است.
ستاد تسهیل و رونق تولید این استان با 116 جلسه و 841 دستور جلسه، دارای 315 مصوبه اجرا شده و 841 مصوبه در حال اجرا است.
به استناد آمار ارائه شده از سوی سازمان تامین اجتماعی ماهانه 700 تا یک هزار شغل جدید از فروردین ماه سال 93 تاکنون در استان همدان ایجاد شده است.
در تازه ترین اخبار منتشره مرکز آمار کشور ، سه استان از جمله همدان موفق به تک نرخی کردن آمار بیکاری شده است.
7526/6993
خبرنگار : علیرضا جهانگیری**انتشار: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.