احمد باقری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرحها که قبل از سال 92 راکد شده که پس از پیگیری مشکلات که عمده ترین آنها نبود اعتبار و بودجه لازم بود در دستور کار این مدیریت قرار گرفته و با اختصاص تسهیلات لازم فعالیت خود را آغاز کردند .
وی گفت: برای تکمیل این طرحها 9 میلیارد و 400 میلیون ریال از سوی بانک های عامل تسهیلات در اختیار سرمایه گذاران این واحدها قرار گرفت که با نظارت و پیگیری کارشناسان جهاد کشاورزی هزینه شد.
مدیر جهاد کشاورزی نهاوند اظهار کرد: این طرحها شامل مرکز پرورش گوساله پرواری 50 راسی با اعتبار یک میلیارد و 600 میلیون ریال ، طرح پرورش گاو شیری با اعتبار یک میلیارد ریال و طرح کشت و صنعت آناهیتا با اعتبار 2 میلیارد و 500 میلیون ریال می باشد.
باقری گفت: همچنین طرح پرورش ماهی 15 تنی قزل اسکان با اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون ریال ، طرح پرورش گاو شیری در روستای شهرک با اعتبار 2 میلیارد و 700 میلیون ریال و طرح زنبور داری با ظرفیت 400 کندو و اعتبار 400 میلیون ریال از دیگر طرحهای اشتغالزایی این شهرستان در چهار سال گذشته بوده است.
وی تصریح کرد: با بهره برداری از این طرحها به طور مستقیم برای 20 نفر و به طور غیر مستقیم برای 40 نفر ایجاد اشتغال شد .
شهرستان نهاوند یکی از مراکز اصلی دامداری و تولید محصولات لبنی و گوشتی استان همدن است که در زمینه تولید شیر و گوشت مقام اول استان را دارا می باشد .
این شهرستان با جمعیتی بالغ بر 190 هزار نفر در 105 کیلومتری جنوب استان واقع شده است .
7525/6993
خبرنگار: وحید سیفی**انتشار: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.