سرمایه گذار ایرلندی روز سه شنبه در نشست بررسی اجرای طرح نیروگاه خورشیدی 50 مگاواتی در اراضی کبودراهنگ از توابع استان همدان افزود: وقتی تحریم ها علیه ایران تمام شد برای ارتباط بیشتر با ایران و سرمایه گذاری با این کشور اجرای طرح احداث نیروگاه خورشیدی در استان قزوین را آغاز کردیم و اکنون مشتاق و پیگیر اجرای این طرح در همدان هستیم.
جراد شانون ادامه داد: در قزوین نیروگاه 30 مگاواتی را احداث کردیم و نیروگاه 100 مگاواتی را در دست اجرا داریم و اکنون برای ایجاد نیروگاه 50 مگاواتی در اراضی کبودراهنگ استان همدان اعلام آمادگی می کنیم.
وی اضافه کرد: هر 100 مگاوات احداث نیروگاه خورشیدی نیازمند 140 میلیون دلار سرمایه گذاری است که 25 درصد از سهام را ما پرداخت می کنیم و بقیه هم با مشارکت سرمایه گذار ایرانی تامین می شود.
وی با بیان اینکه در احداث نیروگاه خورشیدی 150 مگاواتی در جنوب آفریقا نیز مشارکت داشته و موفق عمل کرده است افزود: هدف این است که موفقیت آنجا را در ایران جامه عمل بپوشانم و حداقل سایت برای اجرای این کار در استان همدان حدود 100 هکتار است.
سرمایه گذار ایرلندی با بیان اینکه همدان را برای ایجاد نیروگاه های خورشیدی انتخاب کرده است گفت: قرار است در استان قم نیز با مشارکت سرمایه گذار ایرانی نیروگاه خورشیدی احداث کنیم.
سرمایه گذار ایرانی مشارکت کننده در احداث نیروگاه خورشیدی در همدان نیز گفت: تهیه زمینی مناسب که به راحتی بتواند به شبکه برق اتصال داشته باشد و فراهم کردن امکانات لازم برای ایجاد این نیروگاه خورشیدی ضروری است.
حسین طاهری افزود: مشارکت ما با سرمایه گذار ایرلندی از یک سال قبل و در احداث نیروگاه خورشیدی 30 مگاواتی قزوین آغاز شده است .
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری همدان نیز با بیان اینکه حضور سرمایه گذاران خارجی در ایران یکی از برکات امضای تفام نامه هسته ای است گفت: این استان از سرمایه گذاری خارجی به شدت استقبال می کند.
رضا قیاسی افزود: استان همدان در زمینه ایجاد نیروگاه خورشیدی از ظرفیت های مناسبی برخوردار است چراکه روزهای زیادی از سال دارای هوای آفتابی است و سرمایه گذاران می توانند از این ظرفیت و سایر بخش ها نیز برای سرمایه گذاری استفاده کنند.
وی ادامه داد: دولت نیز به احداث نیروگاه خورشیدی توجه زیادی دارد و به همین دلیل شخص معاون اول رئیس جمهوری برای بهره برداری از این طرح ها حضور دارند.
وی تاکید کرد: استان همدان برای جذب سرمایه گذار به دنبال افزایش مهارت و آموزش نیروها است .
2 نیروگاه خورشیدی با سرمایه گذاری خارجی هر کدام با ظرفیت هفت مگاوات سال گذشته با حضور وزیر نیرو در همدان بهره برداری شد.
2087/6993
خبرنگار: زهرا پیرنیا** انتشاردهنده: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.