مدیرعامل آب منطقه ای استان همدان در این آئین خاطرنشان کرد: سد شنحور رزن دهه فجر سال گذشته آبگیری شده است.
مرتضی عزالدین افزود: با توجه به ریزش متناوب باران در فصل پائیز و زمستان سال گذشته حجم مناسبی آب پشت این سد جمع شد و هم اینک 4 میلیون مترمکعب آب پشت این سد قرار دارد که به علت انتقال دکل های برق حدود یک میلیون مترمکعب از آب ذخیره شده در این سد تخلیه شد.
وی یادآوری کرد: عملیات اجرایی این سد سال 83 و با هدف تامین آب مورد نیاز نیروگاه شهید مفتح آغاز شد ولی این طرح برای مدتی راکد مانده و مجدد عملیات عمرانی از سال 87 از سر گرفته شد.
به گزارش ایرنا وی بیان کرد: بارش سالانه 305 میلیمتر باران در شهرستان رزن موجب شد اجرای سد شنجور مجدد در اولویت قرار بگیرد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان اظهار کرد: برای اجرا و تکمیل این سد 600 میلیارد ریال هزینه شده است.
عزالدین افزود: با توجه به اینکه هر سال یک سد در این استان تکمیل و بهره برداری شده است امید می رود بتوان امسال سد نعمت آباد اسدآباد را نیر بهره برداری کرد.
به گزارش ایرنا وی تاکید کرد: امسال 50 میلیارد ریال اعتبار به سد گرین نهاوند و 100 میلیارد ریال به سد خرمردود اختصاص یافته است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان گفت: سرمایه گذاری در سد خرم رود تویسرکان با سه هزار و 160 میلیارد ریال و با فاینانس 100 درصدی ، توسط بخش خصوصی آغاز شده است و مقرر شده این طرح در سه سال بهره برداری برسد.
عزالدین با ذکر اینکه سد گرین نهاوند نیز به صورت فاینانس داخلی و سرمایه گذاری 100 درصدی اجرا می شود اضافه کرد: اتمام طرح سد خرم رود سه هزار و 160 میلیارد ریال و سد گرین نهاوند سه هزار و 530 میلیارد ریال سرمایه نیاز دارد.
وی یادآوری کرد: 2 هزار و 400 حلقه چاه غیرمجاز در استان همدان مسدود شده که منجر به صرفه جویی 210 میلیون مترمکعب آب شده است.
سد مخزنی شنجور رزن امروز با حضور مشاور وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب کشور به بهره برداری رسید.
7526/6993
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.