به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اداره‌ کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، عاطفه زارعی اظهار کرد: جشنواره روستاهای دوستدار کتاب در کشور روز گذشته (دوشنبه) با تقدیر از نمایندگان 10 روستای برگزیده دوستدار کتاب در تهران برگزار شد که که 'مائده خدابنده‌لو' کتابدار و مسئول طرح دوستدار کتاب از کتابخانه عمومی قائم(عج) روستای قپاق‌تپه شهرستان کبودراهنگ نیز در بین این افراد قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: روستای قپاق‌تپه از جمله روستاهای پیشرو در اجرای برنامه‌های فرهنگی در سطح استان است و برگزاری 20 نشست کتاب‌خوان، 30 مورد تشکیل کانون ادبی در حوزه‌های مختلف، برگزاری نمایشگاه‌های آثار هنری و صنایع دستی، برپایی نمایشگاه کتاب در مناسبت‌های مختلف، برگزاری جمع‌خوانی کتاب و اجرای تئاتر با موضوعات فرهنگی در کتابخانه از جمله اقدامات فرهنگی این کتابخانه در یک سال گذشته محسوب می‌شود.
زارعی یکی از اصلی‌ترین عوامل موفقیت این روستا را انگیزه بالای کتابدار روستا در ارتقای سطح علم و فرهنگ روستا دانست و افزود: این کتابدار با اجرای برنامه‌های متنوع در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و علاقمند کردن مردم روستا به مطالعه قدم برداشته است.
وی تصریح کرد: از دیگر عوامل درخشش این روستا در سطح کشور تعامل خوب میان کتابدار با اعضای شورای فرهنگ عمومی، دهیاری روستا و سایر دست‌اندرکاران این حوزه بوده که توانسته‌اند با همفکری، هم‌افزایی و همدلی موجبات تعالی بیش از پیش این روستا را در سطح کشور فراهم کنند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان بیان کرد: نکته حائز اهمیت در مورد کتابخانه روستای قپاق تپه کسب عنوان برتر در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب در سال گذشته و تقدیر توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است.
وی گفت:‌ امسال نیز روستای قپاق‌تپه با قرار گرفتن در بین 10 روستای برتر جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب جایزه خود را از علیرضا مختارپور دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور دریافت کرد که علاوه بر اهدای لوح تقدیر، جوایز قابل توجهی نیز به کتابخانه اهدا شد.
روستای قپاق‌تپه در شمال غرب شهرستان کبودراهنگ قرار دارد و این روستا دارای چهار هزار نفر جمعیت بوده و از جمله روستاهای با درصد بالای باسوادی شهرستان کبودراهنگ استان همدان به شمار می‌آید.
هم اکنون حدود 60 هزار و 780 عضو فعال از خدمات امور کتابخانه های استان همدان استفاده می کنند و 3.46 درصد جمعیت استان در کتابخانه ها عضو هستند.
استان همدان شامل ۹ شهرستان، ۲۵ بخش، ۲۷ شهر، ۷۳ دهستان و یک هزار و ۱۲۰ روستا است و بر پایه سرشماری سال ۱۳۹۰ بالغ بر یک میلیون ۷۵۸ هزار و ۲۶۸ نفر جمعیت دارد که ۴۵ درصد جمعیت استان همدان در روستاها ساکن بودند.
1181/6993
تنظیم کننده: الهام تدین**انتشار دهنده:اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.