محمدابراهیم الهی تبار روز سه شنبه در همایش سراسری روسا و فرماندهان انتظامی کوپ انتظامی استان همدان بیان کرد: باید به سیاست های راهبردی جمعیت در استان همدان به صورت علمی و پژوهشی پرداخته شود.
وی اضافه کرد: استان همدان در شاخص توسعه ای نظیر زیرساختها، آب، برق و گاز روند مثبت و قابل قبولی دارد ولی در زمینه جمعیت با چالش مواجه است.
وی تاکید کرد: با وجود اینکه همدان کمترین نرخ بیکاری را دارد ولی با مشکل کمبود جمعیت مواجه است که باید چرایی مواجه بودن با این چالش به عنوان یک علامت سوال بررسی شود.
معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان اظهار کرد: باید نقش مسئولان و دستگاه های در ماندگاری جمعیت را احصا کرده و یک طرح بلند، کوتاه و میان مدت برنامه ریزی کرد تا بتوان ماندگاری جمعیت در استان را افزایش داد.
الهی تبار افزود: در حوزه آسیب های اجتماعی مطالعاتی در سال 95 انجام شد و نقش ناجا در کاهش این آسیب ها و معضلات مشخص شد.
معاون استاندار همدان گفت: این استان در 2 شاخص سلامت و احساس امنیت و رضایت عمومی نسبت به میانگین کشوری بالاتر است.
الهی تبار افزود: برخوردهای مناسب عوامل انتظامی با شهروندان، موجب رضایتمندی مردم و کسب مقام های شاخص کشوری توسط انتظامی همدان شده است.
به گزارش ایرنا وی اظهار کرد: تلاش های عوامل این نیرو منجر به کاهش 29 درصدی سرقت ها و 20 درصدی مجموع جرایم در این استان شده است.
معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان گفت: استان همدان از نظر منطقه ای در نقطه حساسی قرار دارد که نقش مهمی در برقراری امنیت در استان های مرکزی دارد.
وی افزود: تلاش های مستمر عوامل نیروی انتظامی استان همدان موجب برقراری امنیت و رفع تهدیدهای احتمالی در مناسبت های مختلف به ویژه در مناسبت ها مختلف مرکز کشور شده است.
معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان بیان کرد:
بر اساس آمار نفوس مسکن سال گذشته،131 هزار و 528 نفر از جمعیت این استان مهاجرت کرده اند که عواملی نظیر تلاش برای کسب فرصت های شغلی، کاهش تمایل خانواده‌ها به فرزندآوری، بالا رفتن سن ازدواج و ترجیح به ادامه زندگی مجردی در افزایش مهاجرت و کاهش نرخ جمعیت استان موثر بوده است.
7526/6993
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.