به گزارش ایرنا استاندار همدان در حاشیه افتتاح این خط آهن در جمع خبرنگاران گفت: راه آهن همدان - تهران به طول 267 کیلومتر است که در مسیر خود از شهرهای تهران، رباط کریم، ساوه، فامنین و همدان عبور می کند.
محمد ناصر نیکبخت افزود: خط ریلی همدان تهران دارای 35 پل به طول یک هزار و 640 متر است و این مسیر ریلی به صورت یک خطه با سرعت 160 کیلومتر (km/h) برای مسافربری و 120 کیلومتر (km/h) برای قطار باری طراحی شده است.
وی اظهار کرد: در این طرح متراژ ساختمان اصلی 2 ایستگاه ساوه و همدان به مساحت 37 هزار متر مربع بوده و متراژ محوطه این ایستگاه ها، یک میلیون و 324 هزار متر مربع است.
نیکبخت گفت: عملیات زیر سازی این محور در قالب پنج قطعه اجرایی از ایستگاه رود شور (حوالی شهر پرند) آغاز و به ایستگاه همدان (ایستگاه 12) ختم می شود.
استاندار همدان خاطر نشان کرد: این طرح علاوه بر آنکه از نظر حمل و نقل داخلی بار و مسافر استانهای همدان و در آینده کردستان را به شبکه راه آهن سراسری متصل می کند، باعث فراهم آمدن بستری مناسب به منظور احداث طرح ها و صنایع جدید، بهبود و گسترش شبکه ترابری منطقه و همچنین افزایش ایمنی مسیر و کاهش مصرف سوخت می شود.
وی گسترش شبکه ریلی کشور، کمک به توسعه و پیشرفت مناطق غرب کشور، تکمیل کریدور ریلی شرق به غرب کشور و گسترش مبادلات تجاری با کشورهای همسایه غربی ایران را از دیگر مزایای این طرح مهم در منطقه غرب کشور برشمرد.
طرح راه آهن همدان - تهران به طول 267 کیلومتر است که در مسیر خود از شهرهای تهران، رباط کریم، ساوه، فامنین و همدان عبور می کند.
خط ریلی همدان تهران دارای 35 پل به طول یک هزار و 640 متر است و این مسیر ریلی به صورت یک خطه با سرعت 160 کیلومتر (km/h) برای مسافربری و 120 کیلومتر (km/h) برای قطار باری طراحی شده است.
در این طرح متراژ ساختمان اصلی 2 ایستگاه ساوه و همدان به مساحت 37 هزار متر مربع بوده و متراژ محوطه ایستگاه های یاد شده یک میلیون و 324 هزار متر مربع است.
عملیات زیر سازی این محور در قالب پنج قطعه اجرایی از ایستگاه رود شور (حوالی شهر پرند) آغاز و به ایستگاه همدان (ایستگاه 12) ختم می شود.
این آیینی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان، استاندار و جمعی از مسوولان اجرایی استان همدان برگزار شد.
7523/1181
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار:الهام تدین
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.