به گزارش ایرنا سرهنگ داود ابراهیمی روز دوشنبه به مناسبت هفته عفاف و حجاب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: چنانچه متولیان و دستگاه های فرهنگی وظایف خود را در این حوزه به خوبی انجام می دادند، رهبر معظم انقلاب بحث آتش به اختیار را مطرح نمی کردند.
وی افزود: امروز نیز رهبر معظم انقلاب تاکید کردند مردم در حوزه فرهنگی پای کار بیایند و منتظر اقدام مسئولان نباشند و هر کجا دیدند مسایل فرهنگی زمین مانده، طبق قانون کار تمیز فرهنگی انجام دهند.
وی با اشاره به هجمه فرهنگی دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی و اعتقادات ملت ایران بیان کرد: هر جا نیاز به تقویت ارزش های انقلاب باشد، بسیج و سپاه در حد توان خود ورود پیدا می کند، چراکه در حوزه فرهنگی بن بست وجود ندارد و همه باید پای کار باشند.
سرهنگ ابراهیمی به فرا رسیدن سالروز واقعه مسجد گوهرشاد مشهد علیه کشف حجاب و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این واقعه در 21 تیرماه، عفاف و حجاب را یکی از ابزارهای دفاعی در مقابل هجمه های نرم دشمن برشمرد و افزود: دشمن به دنبال از بین بردن حیا و عفت و بنیان خانواده است.
وی فضای مجازی را یکی از دلایل تاثیر منفی بر حجاب و عفاف در جامعه و افزایش آمار طلاق عنوان کرد و گفت: اگر دشمن از طریق جنگ نرم بتواند موضوع عفاف و حجاب را تحت تاثیر قرار دهد، به طور قطع حیا به مرور از بین خواهد رفت و آثار تخریبی خود را بر جامعه و بنیان خانواده می گذارد.
فرمانده سپاه ناحیه ملایر با بیان اینکه اجرای برنامه های روز شمار هفته عفاف و حجاب به دستگاه های اجرایی ابلاغ شده، بیان کرد: همزمان با این هفته 180 برنامه توسط 9 حوزه مقاومت بسیج خواهران و برادران و پایگاه های مقاومت در این شهرستان برگزار می شود.
سرهنگ ابراهیمی دیدار با ائمه جمعه، غبارروبی گلزار شهدا، سرکشی از خانواده های معظم شهدا، برگزاری اردوی جهادی یکروزه، نشست بصیرتی با موضوع عفاف و حجاب، اهدای هدیه به متولدان دختر در روز عفاف و حجاب، برگزاری همایش و نمایشگاه امر به معروف و نهی از منکر در حوزه های مقاومت، تهیه جهیزیه و توزیع بروشور را از جمله برنامه های این هفته برشمرد.
وی ادامه داد: علاوه بر این همزمان با این هفته چهار چادر با موضوع عفاف و حجاب در پارک چمران برپا می شود که شامل غرفه های مشاوره ای، عرضه پوشاک اسلامی و تریبون آزاد با موضوع عفاف و حجاب است.
وی گفت: همزمان با سراسر کشور راهپیمایی بزرگ عفاف و حجاب با حضور همه اقشار مردم بویژه بانوان روز 21 تیرماه از محل پارک چمران به سمت پارک سیفیه ملایر برگزار می شود.
به گزارش ایرنا سرهنگ ابراهیمی همچنین برگزاری مانور تذکر لسانی با اهدای شاخه گل به بانوان، دیدار از خانه سالمندان، برگزاری ایستگاه صلواتی و غرفه کودکان در پارک سیفیه، شرکت در نماز جمعه و برگزاری مراسم پیاده روی و کوهپیمایی را از دیگر برنامه های هفته عفاف و حجاب عنوان کرد.
وی خواستار همراهی و مشارکت جدی رسانه ها، اقشار مختلف مردم و مجموعه مدیران در ترویج و تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه شد و گفت: با توجه به اینکه عفاف و حجاب یکی از ارزش های مهم انقلاب به شمار می رود، همه باید برای حفظ این ارزش تلاش کنیم.
17 تا 23 تیرماه به نام هفته عفاف و حجاب نامگذاری شده که شعار امسال حیا، عفاف، حجاب، ندای فطرت و تعالی اجتماعی تعیین شده است.
شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
7528/6993
خبرنگار: معصومه موسوی** انتشار دهنده:اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.