حمید رضا نیکداد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در دهه اول تیرماه یک هزار و 550 لیتر در ثانیه آب توسط شهروندان همدانی مصرف شده است و این روند افزایشی مصرف موجب پایین آمدن ذخایر آب شده است.
وی با بیان اینکه گرمای هوا، تعطیلات عید سعید فطر و افزایش سفرهای تابستانی به همدان از دلایل عمده افزایش مصرف آب در شهر همدان بوده است اضافه کرد: در صورت تداوم افزایش مصرف آب، افت فشار در خطوط اصلی آبرسانی ایجاد می شود.
وی با تاکید بر اینکه شهروندان باید الگوی مصرف را رعایت کنند گفت: در حال حاضر با این روند افزایشی، مصرف آب از تولید بیشتر شده است و همشهریان باید با صرفه جویی و مصرف بهینه، شرکت آب و فاضلاب را در توزیع عادلانه آب یاری کنند.
وی یادآور شد: مصرف آب در شهرستان های استان منطقی است و هیچ مشکلی وجود ندارد.
نیکداد افزود: همدان جزو شهرهای دارای تنش آبی نیست اما با این وجود باید شهروندان الگوی مصرف را رعایت کنند تا با کنترل مصرف بتوانیم تابستان بدن مشکل و بدون قطعی آب داشته باشیم.
وی با بیان اینکه هیچ گونه قطعی آب در شهر همدان پیش بینی نمی شود افزود: در صورت تداوم افزایش مصرف آب توسط شهروندان، افت فشار آب محتمل است.
نیکداد با بیان اینکه کولرهای آبی در شبانه روز 200 لیتر آب مصرف می کنند گفت: اگر شهروندان برای این کولرها سایه بان نصب کنند 17 تا 20 درصد مصرف آب کولر را کاهش می دهند.
وی افزود: 175 حلقه چاه، آب آشامیدنی مردم استان همدان را تامین می کنند و اکنون 2 حلقه چشمه و 2 رشته قنات در استان وجود دارد و 79 باب مخزن نیز فعال است.
وی با بیان اینکه طول شبکه توزیع آب 2 هزار و 554 کیلومتر است تصریح کرد: طول خط انتقال آب 458 کیلومتر، سرانه تولید 230 لیتر در شبانه روز و سرانه مصرف 160 لیتر در شبانه روز است.
جمعیت شهری استان همدان یک میلیون و 97 هزار نفر است که این جمعیت به طور کامل زیر پوشش خدمات آب هستند.
29 شهر استان همدان از خدمات استفاده می کنند و 414 هزار انشعاب آب در استان وجود دارد.
2087/1181
خبرنگار: زهرا پیرنیا** انتشاردهنده: الهام تدین
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.