به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از همدان ؛ علی طالبی، در جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای استان گفت: روند کاهشی آلاینده های هوای استان ادامه دارد و روز دوشنبه 12 تیرماه با جوی آرام در سطح استان مواجه خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: طبق پیش بینی های بعمل آمده پدیده ریزگرد در سطح استان از بعدازظهر روز شنبه دهم تیرماه همراه با رعد و برق و رگبار خفیف اتفاق افتاد.

مدیر کل مدیریت بحران استان اضافه کرد: طبق روال گذشته با اعلام پیش بینی هواشناسی استان و پالایش وضعیت آلاینده ها و آلودگی هوا و یا بروز پدیده ریزگرد در سطح استان، اطلاعیه های هشدار و اقدامات پیشگیرانه شهروندان، از سوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ، درمانی استان به صدا و سیمای مرکز همدان و دیگر رسانه ها منعکس و اطلاع رسانی لازم به هم استانی های عزیز صورت گرفته است.

خدابخشی، مسئول کنترل آلودگی هوای دانشگاه علوم پزشکی نیز با اعلام ناسالم بودن هوای استان گفت: میزان ریزگردها هم اکنون در استان 260 میکروگرم بر متر مکعب است که در شرایط ناسالم برای گروههای حساس می باشد.

وی از سالخوردگان ، کودکان و بیماران ریوی تنفسی و زنان باردار خواست از خانه های خود خارج نشوند و افزود: میزان ریزگردها به تدریج افزایش خواهد یافت.

مسئول کنترل آلودگی هوای دانشگاه علوم پزشکی اظهار داشت: میزان ریزگردها در حالت عادی 150 میکروگرم بر متر مکعب است.

نادر پیرتاج همدانی، کارشناس هواشناسی استان هم با بیان اینکه منشا این گردو غبار خارجی و از کشور عراق است گفت: حضور ریزگردها تا فردا ادامه دارد و از فردا بعدازظهر میزان گردو غبار به تدریج کاهش می یابد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 689509
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.