مدیر کل نوسازی مدارس استان همدان روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این هفتمین مدرسه در شهرستان نهاوند است که اعتبارات آن از سوی بنیاد برکت تامین شده است .
فرزاد تیموری گفت: تا کنون در سطح استان همدان 36 مدرسه از سوی بنیاد برکت تامین اعتبار شده که 25 واحد آموزشی آن بهره برداری رسیده و تحویل آموزش و پرورش شده است .
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه اعتبار این سه واحد آموزشی از سوی بنیاد برکت تامین شده است لذا با شروع عملیات اجرایی در اول مهر سال97 این مدارس تحویل آموزش و پرورش می شود .
وی افزود: از سوی بنیاد برکت علاوه بر احداث این تعداد واحد آموزشی یک باب مسجد بین راهی در سه راهی قلعه قباد شهرستان نهاوند تامین اعتبار شده که عملیات اجرایی آن توسط پیمانکار آغاز گردیده است .
مدیر کل نوسازی مدارس استان همدان اظهار کرد: در چهار سال گذشته از محل اعتبارات ملی تخریب و بازسازی یک واحد آموزشی با اعتباری معادل 20 میلیارد ریال تکمیل و بهره برداری رسید.
تیموری درباره استاندارد سازی سیستم گرمایشی مدارس نهاوند نیز گفت: بخش عمده ای از مدارس در دولت تدبیر و امید نوسازی شد.
در 2 سال گذشته از سوی بنیاد برکت سه واحد آموزشی با 21 کلاس درس و 20 میلیارد ریال اعتبار در روستاهای بابا رستم ده حیدر و توانه احداث شده که یک واحد آموزشی آن در روستای توانه بهره برداری رسیده و 2 واحد دیگر نیز تا ابتدای مهر تکمیل خواهد شد.
قابل ذکر است که بنیاد برکت که در سال 86 زیر نظر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تأسیس شده، قصد دارد براساس رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب یک‌هزار مدرسه در روستاها و مناطق محروم کشور تأسیس کند.
تاکنون از این تعداد مدرسه، 600 باب به بهره‌برداری رسیده و بیش از 62 هزار دانش‌آموز ساکن مناطق محروم از خدمات این مدارس برخوردارند..
مدارس برکت که از بهترین استانداردهای ساخت اماکن آموزشی و مناسب ترین تجهیزات کمک آموزشی برخوردار است پس از تأسیس به وزارت آموزش و پرورش واگذار می‌شوند
بنیاد برکت کار ساخت 36 فضای آموزشی را در سطح استان همدان عهده گرفته است که تعداد 25 مدرسه تاکنون بهره‌برداری رسیده و 11 مدرسه‌ی دیگر نیز در حال ساخت است.
در حال حاضر در نهاوند تعداد 178 فضای آموزشی وجود دارد که نزدیک به 25 هزار تن دانش آموز در آن مشغول به تحصیل می باشد.
شهرستان نهاوند با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 190 هزار نفر در 105 جنوب استان همدان واقع شده است .
7525 /6993**خبرنگار : وحید سیفی**انتشار: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.