به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از همدان ؛ سعید گلستانی، که در جمع خبرنگاران سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: مناطق حاشیه شهرها از خدمات فرهنگی کمتری برخوردار هستند و حضور جمعیت 200 هزار نفری از مردم استان همدان، توجه جدی مسئولان به این مسئله را حائز اهمیت کرده است.


وی اظهار داشت: امیدواریم که با همکاری استانداری، فرمانداری، شهرداری و مسکن شهرسازی بتوانیم با اقدامات مناسب فرهنگی و تغییر ساختار فیزیکی شهر خدمات فرهنگی و اجتماعی مناسبی در حاشیه شهرها ایجاد کنیم.

گلستانی یادآور شد: در سال گذشته 67 محیط آلوده به تولید و توزیع مداد مخدر با مشارکت بسیج و سازمان اطلاعات سپاه و بسیج محلات شناسایی و ناامن شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: از 10 جرم اول در استان همدان توهین به اشخاص با 13 هزار و 596 پرونده به دلیل کم بودن آستانه صبر افراد در رده اول جرائم استان قرار دارد و جرائم عمدی با دو درصد افزایش نسبت به سال 94 در رده دوم قرار دارد.

گلستانی گفت: در سال گذشته در مطالبه وجه چک 39 درصد، مطالبه خسارت 16، مطالبه مهریه 37، احضاریه‌های پرداخت و هزینه دادرسی 7، تأمین خواسته 31 درصد کاهش و مزاحمت‌های تلفنی 20 درصد و جعل 3 درصد افزایش یافته است.

وی به آمار طلاق نیز اشاره کرد و افزود: بیشترین آمار طلاق در استان همدان توافقی است که این آمار 5 درصد افزایش یافته و در سال گذشته از 400 پرونده تشکیل شده 21 مورد سازش انجام شد که 32 درصد از عوامل دیگر طلاق مربوط به عدم داشتن مهارت‌های گفت‌وگوی صحیح در بین زوج‌ها است.

سعید گلستانی، وضعیت موجود موسسه‌های مالی و اعتباری را نگران کننده دانست و گفت : موسسه‌های مالی و اعتباری به لحاظ سوء مدیریت بانک مرکزی در کشور به وجود آمده‌اند.

وی افزود: مسئولیت صدور مجوز، نظارت، ایجاد و تأسیس موسسه‌های مالی و اعتباری به عهده بانک مرکزی است.

معاون پیشگیری دادگستری کل استان با بیان اینکه این موسسه ها بدون مجوز بانک مرکزی شروع به فعالیت می‌کنند، گفت: پس از تأسیس تازه پیگیر اخذ مجوز از بانک مرکزی می‌شوند که بانک مرکزی باید بلافاصله مراکز بدون مجوز را به دادگستری و مراجع انتظامی معرفی کند.

وی تصریح کرد: مراکز و موسسه‌های فعال و بدون مجوز باید پلمب شوند که متأسفانه بانک مرکزی درزمینهٔ نظارت خود کوتاهی می‌کند.

 

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 687100
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.