به گزارش روز چهارشنبه ایرنا رئیس دادگاه رسیدگی به صلاحیت قضات قوه قضائیه گفت: هفتم تیرماه فاجعه ای بود که در آن دشمن در نظر داشت که کار نظام را یکسره کند اما با عنایت خدا و اخلاص مردم و حضرت امام راحل نتوانستند کاری را از پیش ببرند.
حجت الاسلام محمد سلیمی افزود: هر قطره ای از خون شهدای هفتم تیر ماه به صدها تن خون تبدیل و به بدنه انقلاب و جامعه تزریق شد تا از این رهگذر انقلاب جان تازه ای پیدا کند.
وی با بیان اینکه در آن روزگار اختلاف در کشور وجود داشت گفت: در آن دوران خدا به ما عنایت کرد و انقلاب دچار آسیبی نشد.
سلیمی پوشش دادن همه جریان سیاسی در کشور را از مهمترین ویژگی های شهید بهشتی عنوان کرد و یاد آور شد: یکی از خصوصیات عمده شهید بهشتی سعه صدر در رابطه به همه جریان های سیاسی داخل کشور بود.
وی به دست آمدن استقلال ، آزادی و جمهوری اسلامی را حاصل خون هزاران شهید دانست و گفت: مگر انقلاب اسلامی آسان به دست آمده که بخواهد با ترقه بازی چند داعشی به خطر بیفتد.
حجت الاسلام سلیمی افزود: دشمن برای ضربه زدن به انقلاب از هیچ توطئه ای فرو گذار نمی کند و هر لحظه منتظر ساقط کردن انقلاب اسلامی است لذا همه باید نسبت به خطر دشمن حساس باشیم و هر گونه حرکتی را انجام ندهیم.
روز هفتم تیر ماه سال 60 شهید آیت الله دکتر محمد حسین بهشتی به همراه 72 تن از یاران باوفایش در انفجار حزب جمهوری اسلامی در سرچشمه تهران به شهادت رسیدند.
شهید آیت الله محمد علی حیدری نماینده مردم نهاوند و عضو حزب جمهوری اسلامی نیز به عنوان تنها شهید استان همدان و منطقه غرب کشور نیز در این فاجعه به شهادت رسیدند که هم اکنون مرقد وی در مسجد شهید حیدری قرار دارد .
شهید آیت الله حیدری از یاران امام بود که در دوران مبارزات ستم شاهی حضور داشته و چندین بار دستگیر و به شهر بابک تبعید شدند که با پیروزی انقلاب وی به مسئولیت کمیته انقلاب اسلامی نهاوند، نماینده امام در جهاد سازندگی نهاوند و دادستان دادگاه انقلاب استان همدان برگزیده شدند.
وی همچنین از سوی مردم به عنوان اولین نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی برگزیده شدند.
شهرستان نهاوند با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 190 هزار نفر در 105 کیلومتری استان همدان قرار دارد.
2087/7525 خبرنگار: وحید سیفی** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.