به گزارش ایرنا مومنان پس از یک ماه روزه داری در نخستین ساعات صبحگاهی روز عید فطر در مساجد، حسینیه‌ها و مصلاهای شهر و روستا برای اقامه نماز عید فطر گرد هم می آیند تا وحدت و انسجام خود را به نمایش بگذارنند و نماز باشکوه عید فطر را به شکرانه توفیق حضور در ماه ضیافت الهی اقامه کنند.
در شهر همدان نیز چند سالی است که به درخواست مردم و پیگیری‌های مسئولان نماز عید سعید فطر در تپه مصلا و در فضای باز اقامه می‌شود تا فرصتی فراهم شود که تجمع نمازگزاران عید فطر در یک مکان شکل گیرد و از پراکنده بودن نمازگزاران خودداری شود.
از آنجائیکه مستحب است نماز عید فطر در فضای باز اقامه شود تپه مصلا این امکان را برای مردم دارالمومنین همدان فراهم کرده است و امسال با تمهیدات اندیشیده شده تا حد امکان نماز عید فطر در مساجد محلی برگزار نمی شود تا با حضور یکپارچه مومنان همدانی مصلا به عنوان میعادگاه نمازگزاران فطر بدرخشید.
رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان در این باره گفت: امسال نیز همانند سال‌های گذشته نماز عید فطر با پیش‌بینی حضور 40 هزار نمازگزار در مصلی همدان اقامه می‌شود.
سید مرتضی حسنی حلم اظهار کرد: همانند سال‌های گذشته نماز عید فطر در ساعت هفت و 30 دقیقه صبح به امامت نماینده ولی فقیه در استان در مصلای همدان اقامه می‌شود.
وی افزود: با هماهنگی انجام شده، اتوبوس‌ها در مبادی ورودی شهر و شهرک‌ها از پنج صبح آماده انتقال نمازگزاران به مصلی هستند و پس از پایان نماز نیز نمازگزاران به مسیرهای تعیین شده باز می‌گردانند.
رئیس ستاد اقامه نماز همدان با تاکید براینکه هر سال با گذشته زمان نماز عید فطر با شکوه بیشتری برگزار می‌شود، بیان کرد: امسال وضعیت اقامه نماز عید فطر از نظر کمی و کیفی وضعیت بهتری دارد.
وی با بیان اینکه امسال با هماهنگی انجام شده جز در موارد معدود نماز عید فطر در مساجد برگزار نمی‌شود تصریح کرد: قرار است امسال همه برای اقامه نماز به مصلای همدان بیایند تا نماز امسال با شکوه بیشتری برگزار شود.
حجت الاسلام حسنی حلم درباره محدودیت‌های ترافیکی و امنیتی نیز اظهار کرد: علاوه بر وضع قوانین ترافیکی توسط راهنمائی و رانندگی، راهکارهای مناسب برای تامین امنیت نمازگزاران اندیشیده شده است و برای اقامه نماز در مصلای همدان مشکلی نداریم.
وی تصریح کرد: اگر چه امکانات لازم برای اقامه نماز توسط نمازگزاران فراهم شده است اما از مردم عزیز می‌خواهیم به اندازه یک سجاده با خود زیراندازی همراه داشته باشند تا در صورت نیاز از آن استفاده کنند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان نیز مصلای همدان را نگین زیبای شهر همدان دانست و ابراز امیدواری کرد: با کمک های مردمی این مصلا که ظرفیت 45 هزار نمازگزار را دارد ، آماده بهره برداری شود.
آیت الله غیاث الدین طه محمدی ضمن دعوت از همه همدانی‌ها برای برپایی نماز باشکوه عید فطر در تپه مصلا اظهار کرد: مردم خود را از اقیانوس جمعیت کنار نکشند و حضور باشکوه خود را به نمایش بگذارند.
وی اظهار کرد: با توجه به قرار گرفتن این مصلا بر فراز تپه، تجمع نماز گزاران و اقامه نماز عید فطر حس و حال معنوی خاصی را به ارمغان می آورد و این امر موجب شده یکی از باشکوه‌ترین نمازهای عید فطر کشور در همدان برگزار ‌شود .
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان نیز گفت: از آن جا که امسال نیز شاهد حضور جمعیتی پرشور نمازگزاران در مصلای همدان برای اقامه نماز عید فطر خواهیم بود برنامه عضویت رایگان نمازگزاران در کتابخانه مرکزی همدان اجرا می شود.
عاطفه زارعی افزود: نمازگزاران می‌توانند در روز عید فطر با مراجعه به غرفه اداره ‌کل کتابخانه‌های عمومی مستقر در مصلا، مقابل کتابخانه مرکزی فرم ثبت نام را دریافت کنند و پس از انجام این مرحله آنها در روز شنبه 10 تیرماه عضویت خود را با مراجعه به کتابخانه مرکزی تکمیل کنند.
وی گفت: سال گذشته در روز عید فطر با اجرای برنامه عضویت رایگان در کتابخانه بیش از 400 نفر عضو شدند که امسال نیز امیدواریم بیش از این میزان شاهد عضویت در کتابخانه مرکزی و به تبع کتابخانه‌های عمومی استان باشیم.
شهر همدان حدود 700 هزار نفر جمعیت دارد.
1181/6993
خبرنگار:الهام تدین**انتشار دهنده:اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.