سردار حسن ظفری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ابلاغیه ای ستاد کل نیروهای مسلح با هدف تدوین تاریخ دفاع مقدس صادر کردند که در این راستا تدوین نقش همدان در دفاع مقدس در دستور کار بنیاد حفظ آثار قرار گرفت.
وی اضافه کرد: به منظور تدوین این دانشنامه استانی یک هیات علمی با چند کارگروه تشکیل شد که تاکنون چندین نشست برگزار کرده اند.
وی بیان کرد: مرحله نخست تدوین این دانشنامه شناسایی مدخل ها طبیعی شامل نقش یگانها و مردم در دفاع مقدس و پشتیبانی های، صورت گرفته است.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس همدان گفت: تاکنون 800 مدخل ارزشی و اثر گذار برای گردآوری این دانشنامه شناسایی و تائید شده است.
سردار ظفری افزود: محقق با انجام کارهای تحقیقی، مصاحبه و و جمع آوری مستندات لازم در زمینه نقش حوزه های مختلف در دفاع مقدس را جمع آوری کرده و با نظر و تائید اعضای کارگروه این مستندات تبدیل به یک مقاله گویا و شفاف می شود.
وی با ذکر اینکه 50 استاد دفاع مقدس در این طرح همکاری دارند اضافه کرد: مقالات جمع آوری شده برای پردازش در اختیار اساتید دانشگاه قرار گرفته است.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس بیان کرد: اساتید دانشگاه به علت ماهیت کاری و برقراری ارتباط با دانشجو می توانند ارزش های دفاع مقدس را به این قشر منتقل می کند.
به گزارش ایرنا سردار ظفری افزود: دانشنامه استانی همدان در دفاع مقدس در قالب 20 جلد تدین می شود.
استان همدان هشت هزار شهید تقدیم این انقلاب کرده و تاکنون 200 عنوان کتاب دفاع مقدس در این استان چاپ و منتشر شده است.
7526/6993
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.