محمودرضا عراقی روز دوشنبه در ستاد اجرایی خدمات سفر استان همدان افزود: ایام تعطیلات همچون تعطیلات عید فطر، بهترین فرصت برای معرفی ظرفیت های گردشگری همدان به مسافران و رونق صنعت توریسم در این استان است.
وی اظهار کرد: یکی از سیاست های مهم اقتصاد مقاومتی ایجاد اشتغال است که با گردشگری می تواند شکل بگیرد لذا باید از این فرصت برای تحقق این سیاست ها بهره برد.
وی ادامه داد: در ایام تعطیلات پیش رو اطلاع رسانی در ورودی شهرها باید منسجم باشد و در محدوده جورقان و میدان فرودگاه همدان می توان با استقرار یک کیوسک اطلاع رسانی، اطلاعات مناسبی به مسافران داد.
معاون عمرانی استاندار همدان بر آمادگی کامل آموزش و پرورش برای اسکان مسافران عید فطر تاکید کرد و گفت: پاکیزگی و ساماندهی سرویس های بهداشتی مراکز خدماتی بین راهی در ارتقای رضایت مسافران موثر است.
عراقی گفت: غار علیصدر برند گردشگری همدان و نحوه خدمات رسانی شرکت سیاحتی علیصدر در سال های اخیر به مسافران عالی بوده است اما باید تدابیری برای کاهش سرعت خودروها در عبور از 2 پیچ خطرناک مسیر غار علیصدر اندیشیده شود.
طبق آمار منتشر شده در تعطیلات عید فطر سال گذشته تعداد بازدیدکنندگان از اماکن گردشگری و تاریخی استان 344 هزار و 672 نفر بوده است.
استان همدان با یک هزار و 800 آثر تاریخی به عنوان پایخت تاریخ و تمدن ایران معرفی شده است.
آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، تپه هگمتانه و گنبد علویان، حمام حاج آقا تراب نهاوند، خانه لطفعلیان ملایر، خانه مسعودی و آرامگاه میررضی الدین آرتیمانی و بقعه حیقوق نبی (ع) از مهمترین آثار تاریخی و باستانی این استان است که همه ساله مورد بازدید گردشگران تابستانی قرار گرفته است.
سنگ نوشته های گنج نامه، کلیساهای آنجلی و گریگوری، حمام قلعه، کاروانسرای صفوی، آب انبارها، خانه های قدیمی و باغ نظری در همدان از دیگر آثار تاریخی مورد توجه گردشگران استان همدان است.
1181 /6993
خبرنگار:الهام تدین**انتشار دهنده:اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.