به گزارش ایرنا، اولین بار در دهه 50 همدان موفق به کسب یک سهمیه اعزامی به نوجوانان جهان توسط عباس قربانی شد.
عباس قربانی نخستین نوجوان همدانی بود که در دهه 50 توانست به رقابت های جهانی راه یابد.
اما این بار و پس از حدود 50 سال همدان 2 نماینده در رقابت های قهرمانی جهان خواهد داشت ضمن اینکه مرتضی خورشیدی رئیس هیات دو ومیدانی استان نیز سرپرست تیم ملی در پیکارهای جهانی منصوب شده است.
سیدامیر زمانپور و آرمین شاه‌ ملکی دو و میدانی‌کاران همدانی به ترتیب در مواد 1500 متر و پیاده‌روی مجوز حضور در مسابقات جهانی را کسب کردند.

** قهرمانان جا مانده از مسابقات جهانی
رکوردگیری از برترین های دو ومیدانی نوجوانان اعزامی به رقابت های جهانی در حالی شب گذشته (یکشنبه ) برگزار شد که چهار دونده همدانی موفق به کسب حد نصاب نشدند.
دبیر هیات دو ومیدانی همدان در این باره گفت: آخرین مرحله کسب سهمیه رقابت های نوجوانان جهان با حضور نوجوانان دعوت شده به پیکارهای رکوردگیری، یکشنبه شب گذشته در ورزشگاه آفتاب انقلاب تهران برگزار شد.
مسعود بنوان به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: محمد حاصلی در ماده 1500 متر، علی حاج بابایی در ماده 800 متر، پوریا وطن نواز و آرش قاسمی در ماده 2 هزار متر با مانع چهار دونده همدانی حاضر در انتخابی تیم ملی بودند.
وی اضافه کرد: در این بین حاصلی عنوان قهرمانی را کسب کرد اما به دلیل اختلاف تنها چهار ثانیه نتوانست مجوز اعزام به مسابقات جهانی را کسب کند.
وی بیان کرد: حاجی بابایی نیز هشت ثانیه کم آورد تا او نیز با وجود قهرمانی در ماده 800 متر موفق به کسب سهمیه نشود.
رقابت های دو ومیدانی جهانی نوجوانان 22 تیرماه به میزبانی کشور کنیا برگزار می شود.
7520/6993
خبرنگار: میثم ناصرنژاد** انتشار:اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.