به گزارش ایرنا حجت الاسلام عباسعلی مغیثی نیا در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه نهاوند گفت: آمریکا به بهانه فروش اسلحه میلیاردها دلار پول را از عربستان به یغما برد و با این کار این کشور را به جان قطر انداخت.
وی با مقایسه نظام سیاسی جمهوری اسلامی و نظام عربستان گفت: کشوری مانند عرستان که هنوز یک انتخابات آزاد در آن برگزار نشده از سوی آمریکا به عنوان حامی حقوق بشر و در جمهوری اسلامی که تا کنون 40 انتخابات با مشارکت مردم برگزار شده به عنوان ضد حقوق بشر به دنیا معرفی می گردد.
امام جمعه نهاوند موضع گیری اخیر وزیر امور خارجه آمریکا را نشانه آشکار دخالت این کشور در امور داخلی ایران عنوان کرد و گفت: سخنان وزیر خارجه آمریکا مبنی بر حمایت از گروههای مخالف داخلی در ایران برای تغییر حاکمیت نشان دهنده دخالت آشکار آمریکا در کشورمان است در حالیکه ایران اسلامی از این سخنان هیچ واهمه ای نخواهد داشت .
خطیب جمعه نهاوند با اشاره به اینکه از ابتدای انقلاب آمریکا سیاستهای خصمانه ای را علیه کشورمان اجرایی ساخته است افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی آمریکا هر گونه توطئه ای را علیه نظام اسلامی ما به اجرا درآورد ولی با یاری خدا تا کنون نتوانسته به هدف خود برسد .
مغیثی نیا در ادامه سخنان خود با اشاره به برخورد قاطع وزارت اطلاعات با داعش و شناسایی چند تیم تروریستی در کشور گفت: امیدواریم این اقدامات همچنان ادامه داشته باشد تا دیگر کسی جرات نکند بخواهد آسایش مردم و آرامش جامعه را به هم بریزد .
وی گفت: تا زمانی که جمهوری اسلامی دارای این پایگاه مردمی است و مردم آن به لحاظ خداشناسی و اخلاص و اعتماد به غیب در دنیا شناخته شده هستند، آمریکا از آنها همواره واهمه خواهد داشت .
شهرستان نهاوند با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 190 هزار نفر در 105 کیلومتری جنوب استان همدان واقع شده است.
7525/6993
خبرنگار: وحید سیفی**انتشار: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.