مرتضی عزالدین روز پنجشنبه در حاشیه شورای برنامه ریزی و توسعه استان به ایرنا گفت: با توجه به بحران ایجاد شده در استان خوزستان حذف 30 سد موجود بر سر راه کرخه در دستور کار قرار گرفت.
وی اضافه کرد: حذف عملیات اجرایی 2 سد گرین نهاوند و خرمرود تویسرکان نیز در دستور کار بود و جزو این 30 سد قرار گرفته بودند.
وی اظهارکرد: با هماهنگی استاندار و نمایندگان مجلس شورای اسلامی این 2 سد با نیت مصارف آب موجود در آن برای آشامیدن مردم مطرح شد و مسئولان برای ادامه کار این طرح ها توجیه شدند.
وی بیان کرد: یکی از اتفاق های مبارک سالجاری افزایش اعتبار سد گرین از یک میلیون ریال به 50 میلیارد و افزایش اعتبار سد خرمردود یک میلیون ریال به 100 میلیارد ریال بوده است.
وی گفت: سرمایه گذاری در سد خرم رود تویسرکان با سه هزار و 160 میلیارد ریال و با فاینانس 100 درصدی ، توسط بخش خصوصی آغاز شده است و مقرر شده این طرح در سه سال بهره برداری برسد.
وی بادآوری کرد: در سال 95 برای سه پروژه سد گرین نهاوند، شنجور رزن و سد سرابی 80 میلیارد ریال بیش از بودجه مصوب اعتبارات سالانه دریافت کردیم .
وی اضافه کرد: در طرح های اعتبارت سال 96 ، میزان اعتبارات حوزه آب منطقه ای افزایش یافته ولی با وجود مشکلات حوزه آب باید این اعتبار اصلاح شود.
سد مخزنی خرمرود از نوع خاکی همگن، به ارتفاع 54 متر و طول تاج 700 متر با حجم مفید مخزن 8.1 میلیون متر مکعب احداث خواهد شد.
تامین آب کشاورزی منطقه به میزان پنج میلیون متر مکعب در سال ، آب آشامیدنی و بخش صنعت 2.82 میلیون مترمکعب و سهم بخش محیط زیست 1.04میلیون متر مکعب در سال اهدافی هستند که در ساخت این سد دنبال می شود.
عملیات اجرایی سد مخزنی خرمرود شهرستان تویسرکان از توابع استان همدان چهارم خرداد ماه سالجاری با حضور وزیر نیرو آغاز شد.
7526/6993
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار:اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.