عاطفه زارعی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پیش از سال 93 اهدای کتاب در کشور به صورت موردی انجام می شد اما با توجه به اهمیت این موضوع، طرح 'اهدای کتاب' توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور از سال 93 به صورت هدفمند آغاز شد .
وی با بیان اینکه در سال گذشته نیز حدود 14 هزار جلد کتاب به کتابخانه مرکزی استان همدان اهدا شد ادامه داد: از سال 93 همزمان با آغاز اجرای طرح 'اهدای کتاب' تاکنون در مجموع بیش از 259 هزار جلد کتاب به ارزش ریالی بیش از 13 میلیارد ریال به این کتابخانه اهدا شده است.
زارعی با بیان اینکه برخی از کتاب های اهدا شده بسیار نفیس هستند و ارزش ریالی بسیار زیادی دارند و حتی برای برخی از کتب اهدایی نمی توان قیمت گذاشت گفت: کتب اهدا شده در حوزه های مختلف همچون کتاب های درسی ، عمومی، حوزه کودک و حوزه بزرگسال اهدا شده است.
مدیرکل امور کتابخانه های عمومی استان همدان اظهار کرد:طرح اهدای کتاب باید به عنوان یک سنت حسنه در بین مردم فرهنگسازی و نهادینه شود تا بتوان با این طرح بخشی از نیاز منابع کتاب‌های کتابخانه‌های عمومی کشور را مرتفع کرد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر استان همدان دارای حدود یک میلیون و 800 هزار نفر است و اگر هر فرد در استان یک جلد کتاب غیرمصرفی خود را به کتابخانه‌های عمومی اهدا کند اتفاق عظیمی رقم می خورد و می توان رقم قابل ملاحظه ای از کتاب‌های اهدایی را بعد از جمع‌آوری به کتابخانه‌های محروم انتقال داد.
هم اکنون 111 کتابخانه نهادی، مشارکتی و مستقل با بیش از یک میلیون و 230 هزار کتاب در استان همدان فعال است و حدود 60 هزار و 780 عضو فعال از خدمات امور کتابخانه های استان همدان استفاده می کنند و 3.46 درصد جمعیت استان در کتابخانه ها عضو هستند.
1181/6993
خبرنگار:الهام تدین**انتشار: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.