سرهنگ هادی قزوینه شامگاه دوشنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان افزود: سر شبکه این باند تهیه و توزیع مواد مخدر از کشور پاکستان هدایت قاچاقچیان را انجام می داد.
وی اضافه کرد: اعضای این شبکه در 11 استان از جمله همدان فعال بودند که در نهایت در این استان به دام افتادند.
به گزارش ایرنا وی بیان کرد: عوامل این نیرو یک تن و 870 کیلوگرم انواع مواد مخدر از این شبکه بین المللی کشف و ضبط کردند.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان گفت: یک عزم جدی در استان برای مقابله با معضل اعتیاد ایجاد شده و هیچ مانعی در این باره وجود ندارد.
سرهنگ قزوینه اضافه کرد: پلیس مبارزه با مواد مخدر در سال گذشته موفق به کشف 6 تن و 235 کیلوگرم انواع مواد مخدر و روانگردان شده است.
وی افزود: میزان کشفیات مواد مخدر در سال گذشته نسبت به سال 94 بیش از 46 درصد افزایش داشته است.
وی گفت: برخورد با خرده فروشان مواد مخدر مهمترین خواسته مردم بوده که در این ارتباط پلیس اقدام به دستگیری 8 هزار و 763 خرده فروش کرده است.
وی اضافه کرد: همچنین سال گذشته 2 هزار و 345 معتاد شناسایی، جمع آوری و برای ساماندهی به مراکز ماده 15 و 16 و کمپ های ترک اعتیاد معرفی شدند.
به گزارش ایرنا این مقام انتظامی استان همدان اضافه کرد: 82 باند تهیه و توزیع مواد مخدر سال گذشته در این استان منهدم شد.
سرهنگ قزوینه انجام 10 هزار و 331 عملیات پلیسی، توقیف 220 دستگاه خودرو و موتورسیکلت کشف 18 قبضه سلاح جنگی و اجرای 594 مرحله طرح پاکسازی نقاط الوده را از دیگر اقدامهای پلیس مبارزه با مواد مخدر در سال گذشته دانست.
وی اظهارکرد: در حوزه پیشگیری با همکاری آموزش و پرورش حدود 60 هزار نفر با حضور در کارگاه ها آموزش چهره به چهره دیدند و 18 هزار بروشور بین آنها توزیع شد.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان گفت: کارشناسان حوزه مواد مخدر در 160 مدرسه این استان حاضر شده و برای دانش آموزان، انجمن اولیا و مربیان سخنرانی کردند.
سرهنگ قزوینه افزود: امسال تاکنون یک تن و 349 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 83 درصد افزایش داشته است.
وی افزود: در مدت زمان یاد شده یک هزار و 981 نفر دستگیر، 19 باند متلاشی، سه قبضه اسلحه کشف، 80 دستگاه وسیله نقلیه توقیف شد.
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ملایر نیز گفت: به دنبال اجرای طرح کرامت چندین برنامه شامل راهپیمایی بزرگ نه به اعتیاد، نشست های ارشادی در پایگاه مقاومت، کارگاه آموزشی برای 130 هیات‌های مذهبی برگزار شد.
عبدالعظیم رضایی افزود: طرح کرامت که به صورت پایلوت در 2 شهرستان کشور از جمله ملایر در حال اجرا است به شهرداران و بخشداران ابلاغ شده است.
7526/6993
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.