محمدرضا جوادی روز یکشنبه در جمع اصحاب رسانه افزود: این برنامه ها از 20 خردادماه در مراکز کانون آغاز شده است و مراکز سیار کانون، فعالیت ها را به درون روستاها و مناطق کمتر برخوردار می برند و ساکنان آن مراکز را تحت پوشش قرار می دهند.
وی با بیان اینکه ترویج شادی و خلاقیت در بین کودکان و نوجوانان، محور اصلی فعالیت ها و برنامه های غنی سازی اوقات فراغت در تابستان 96 اظهار کرد: فعالیت در کلاس ها و کارگاه های فرهنگی، هنری، علمی، دینی و سرگرمی های خلاقانه مهمترین هدف کانون است و کانون پرورش فکری بیشتر در حوزه سرگرمی هایی که می تواند جنبه خلاقانه داشته باشد ورود می کند.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان ادامه داد: فعالیت هایی همچون سفالگری، خوشنویسی، تئاتر و انیمیشن در حوزه کارگاه های هنری،قصه گویی، بحث آزاد، کتابخوانی، نشریه نگاری و کاردستی در کارگاه های فرهنگی، شعرسرایی، نوشتن خلاق، مشاعره و نقد ادبی در کارگاه های ادبی ،نجوم، معرفی و شناخت محیط پیرامون زمین و مجموعه شمسی باعنوان برنامه های 'بربام فلک' در کارگاه های علمی برگزار می شود.
جوادی اضافه کرد: همچنین دست ساخته های من در کارگاه های علمی، روخوانی و روان خوانی قرآن، آشنایی با احکام، ویژه برنامه 'مرواریدی در صدف' و آشنایی با زندگی پیامبران و ائمه در کارگاه دینی و نیز اردوهای تفریحی و بازی های بومی و محلی در حوزه سرگرمی ها اجرا می شود که این فعالیت ها در تقویت ذهن و خلاقیت کودکان و نوجوانان اثرگذار است.
وی اظهار کرد: مهمترین ویژگی های این دوره از کلاس ها، افزایش کمی و کیفی در تعداد و نوع برنامه های اجرایی است و امسال عناوین برنامه ها نسبت به سال گذشته 11 درصد، تعداد اعضای این کلاس ها بیش از 12 درصد، تعداد مراکز 2.5 درصد و تعداد روستاهای تحت پوشش طرح کانون نسبت به سال گذشته 11 درصد رشد داشته است.
جوادی ادامه داد: امکان پوشش و افزایش گستره جامعه هدف برای کودکان با نیازهای خاص محقق شده است و سال گذشته اولین مرکز فراگیر در همدان راه اندازی شد و امسال سعی می شود یک مرکز دیگر به مراکز فراگیر استان اضافه شود.
وی با بیان اینکه سینمای کانون همدان جدیدترین فیلم ها را به دانش آموزان با تخفیف ویژه ارائه می دهد پیش بینی کرد: در طول تابستان امسال یک جامعه هدف یک هزار نفری در سطوح مختلف از خدمات زبان آموزی بهره مند شوند .
جوادی، دومین جشنواره پویا نمایی با موضوع تولید و اشتغال و دفاع مقدس، دومین جشنواره تئاتر عروسکی با موضوع شادی و نشاط،جشنواره یادگار ماندگار با موضوع دفاع مقدس و امنیت و آرامش،جشنواره کوچه خاطرات با موضوع تحقیق در مورد نام کوچه محل سکونت افراد،ویژه برنامه های تجربه های خلاق، جشنواره قصه گویی، جشنواره اذان و جشنواره 2 پنجره با موضوع نقد آثار ادبی حوزه کودک و نوجوان را از جمله فعالیت های شاخص مراکز کانون در تابستان 96 ویژه اعضای کانون عنوان کرد.
وی با بیان اینکه خلاقیت عنصر برنامه های اصلی کانون است گفت: امسال از یکی از مفاخر حوزه ادبیات کودک در استان همدان تجلیل می شود و آثار اعضا به جشنواره های بین المللی همچون جشنواره رضوی و جشنواره تئاتر کودک و نوجوان ارسال می شود.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان گفت:مرکز سیار کانون پرورش فکری در شهرستان رزن همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید راه اندازی و این مرکز 20 روستا را زیر پوشش قرار می دهد که با افتتاح این مرکز ،تعداد مراکز کانون پرورش فکری استان به 41 مرکز می رسد.
جوادی یادآور شد:شهرستان رزن تنها شهرستان فاقد مراکز سیار است که با این اتفاق پوشش استانی مراکز سیار کامل می شود .
هم اکنون کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان همدان دارای 40 مرکز فرهنگی و هنری در سراسر استان است که از این تعداد 28 مرکز ثابت، هشت کتابخانه سیار روستایی، یک واحد سیار شهری و سه کتابخانه پستی است.
همچنین 54 هزار نفر عضو اسمی مراکز کانون و بیش از 50 درصد این افراد عضو فعال هستند.
1181/6993
خبرنگار:الهام تدین*انتشار دهنده:اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.