به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمدباقر برقراری در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه ملایر در پارک سیفیه این شهر اظهار کرد: تروریست ها با سر و صداهایی که ایجاد کردند، نمی توانند به اهداف شوم خود برسند.
وی افزود: آنها باید بدانند که ملت ایران زیر پرچم ولایت فقیه و رهبری، متحد و مصمم است و همواره در مقابل دشمنان داخلی و خارجی سینه سپر کرده است.
وی با بیان تسلیت و ابراز همدردی با خانواده های شهدای حمله تروریستی به حرم مطهر امام راحل(ره) و مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نیروهای امنیتی، انتظامی، سپاه پاسداران و سربازان گمنام امام زمان(عج) این فتنه و حمله تروریستی را در نطفه خفه کردند.
حجت الاسلام برقراری با بیان اینکه این حادثه تروریستی در تهران 17 شهید و 52 مجروح بر جای گذاشت، افزود: تروریست ها با این اقدام می خواستند مردم را ترسانده و با ایجاد رعب و وحشت، امنیت کشور ما را دچار چالش کنند.
وی با اشاره به خیانت های منافقان به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی در دهه 60 اظهار کرد: طبق فرموده امام راحل(ره) منافقان از کفار بدترند و نباید کوچکترین شک و تردیدی در مواجهه با آنها به خود راه دهیم، چراکه این جفا به مردم، امام(ره) و انقلاب است.
خطیب جمعه ملایر با تاکید بر اینکه مسئولان نظام نباید سخنانی برای خوش آمد منافقان و دشمنان نظام بر زبان بیاورند، گفت: داعش دست پرورده آمریکا و منافقان است که باید مقابل آنها بایستیم و دشمن را از خودمان شاد نکنیم.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام برقراری ادامه داد: دشمنان و منافقان کوردل تنها زبان سرنیزه و اسلحه را می فهمند، نه زبان مذاکره را و باید با آنها با زبان خودشان صحبت کنیم.
وی همچنین به سخنان رهبر معظم انقلاب در بیست و هشتمین سالگرد ملکوتی رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی اشاره و بیانات رهبری را محکمات اسلام و انقلاب دانست و افزود: طبق بیانات رهبری در روزهای اخیر عده ای در سطح ملی، استانی و شهرستانی، انقلابی گری را مقابل عقلانیت قرار دادند، در حالیکه انقلابی گری مساوی با عقلانیت است.
وی با بیان اینکه عقلانیت برآمده از انقلابی گری است، بیان کرد: این بدان معنا است که ما همواره مقابل زیاده خواهان، قدرت طلبان و کسانی که دل به قدرت های پوشالی داده اند، می ایستیم.
حجت الاسلام برقراری نظام مقدس جمهوری اسلامی را نمادی از عقلانیت دانست و گفت: امام راحل(ره) عقل کل انقلاب اسلامی بود و امروز رهبر معظم انقلاب با عقلانیت انقلاب اسلامی را با وجود همه توطئه ها و دسیسه های دشمنان پیش برده است.
وی به بخش دیگری از سخنان رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر امام راحل(ره) اشاره و اظهار کرد: اینکه عده ای می گویند چالش هزینه دارد، سازش نیز هزینه دارد و هزینه آن بیشتر از چالش است.
امام جمعه ملایر ادامه داد: هزینه چالش را تاکنون ملت مقاوم ایران، انقلابیون، شهدا، خانواده های معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان و امروز مدافعان حرم داده اند.
حجت الاسلام برقراری یادآور شد: ما انقلاب کردیم تا زیر بار سازش نرویم و ملت بزرگ و انقلابی ایران مبتنی بر عقلانیت با دشمنان اسلام، کفار و منافقان هرگز سازش نخواهند کرد.
وی خاطرنشان کرد: کسانیکه نیروهای انقلابی را دعوت به توبه می کنند، در ماه مبارک رمضان خودشان باید به خاطر جسور کردن منافقان و آب به آسیاب دشمن ریختن توبه کنند و به دامن انقلاب بازگردند.
وی ولایت فقیه را محور وحدت دانست و گفت: مواضع رهبر معظم انقلاب در تمامی زمینه ها همچون سند 2030 بسیار واضح و روشن است.
حجت الاسلام همچنین به فرا رسیدن سالروز ولادت با سعادت امام حسن مجتبی(ع) اشاره و بیان کرد: در 15 ماه مبارک رمضان و سالروز میلاد کریمه اهل بیت(ع) به عنوان روز اکرام ایتام، فقرا، نباید ایتام و نیازمندان را فراموش نکنیم.
وی تاکید کرد: کسانی که از تمکن مالی برخورداند، طبق سیره امیرمومنان علی(ع) و ائمه معصومین(ع) از ایتام، فقرا و مساکین بویژه در ماه مبارک رمضان دستگیری و رسیدگی کنند.
در 2 عملیات تروریستی که روز چهارشنبه 17 خردادماه در حرم مطهر امام راحل(ره) و مجلس شورای اسلامی رخ داد، 17 تن شهید و 52 تن مجروح شدند.
شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
7528/6993
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده:اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.