جمشید شیران روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: 12 مرکز غیر دولتی و یک مرکز دولتی(شیرخوارگاه) زیر نظر بهزیستی استان، نگهداری کودکان بدسرپرست و بی سرپرست را عهده دارد.
وی ادامه داد:در این مراکز تلاش می شود شرایط یک زندگی طبیعی برای کودکان فراهم شود و هم اکنون 130 نفر از این کودکان در مراکز غیر دولتی و 20 شیرخواره و کودک زیر سه سال در بخش دولتی (شیرخوارگاه) نگه داری می شوند.
وی بیان کرد:کودکان بی سرپرست و بدسرپرست توسط چهار مرکز مددکاری و یک واحد خیریه شناسایی و ساماندهی شده و سپس به مراکز 13 گانه بهزیستی استان همدان معرفی می شوند.
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی همدان اظهار کرد: در سال 95 ، 17 کودک زیر پوشش این مراکز به خانواده ها برای فرزندخواندگی واگذار شد و 18 مورد از این کودکان نیز توانمند شده و از چرخه حمایتی سازمان خارج شدند.
شیران در توضیح علت استقرار بیشتر مراکز نگهداری شبه خانواده بهزیستی در شهر همدان گفت: طبق دستورالعمل ها، این مراکز باید در دسترس بوده تا نظارت کافی بر آنها صورت گیرد همچنین این مراکز باید در شهرهای برخوردار استان مستقر باشند تا از امکانات بهره مند شوند.
وی گفت: اغلب این مراکز به صورت خیریه و هیات امنایی راه اندازی می شوند و با نظارت و حمایت بهزیستی فعالیت می کنند و تنها مرکز دولتی نگهداری کودکان بی سرپرست و بدسرپرست استان همدان، شیرخوارگاه است که در اداره کل بهزیستی همدان فعال است.
شیران اظهار کرد: هم اکنون دفتر شبه خانواده اداره کل بهزیستی همدان علاوه بر نگهداری کودکان بی سرپرست و بد سرپرست، 40 دانشجو را نیز زیر پوشش دارد که سه نفر آنها در مقطع کارشناسی ارشد و مابقی در مقطع کاردانی و کارشناسی مشغول به تحصیل هستند و در طول هر ترم، حدود 10 میلیون ریال کمک هزینه دانشجویی دریافت می کنند.
وی بر ضرورت حمایت مردم و خیران از مراکز نگهداری کودکان بدسرپرست و بی سرپرست تاکید کرد و گفت: این مراکز با کمک های سازمان بهزیستی و خیرین اداره می شوند و از آنجا که هزینه نگهداری این کودکان بسیار سنگین است لذا مردم خیر استان می توانند از طریق شماره حساب اداره کل بهزیستی همدان کمک های خیرخواهانه خود را به این مراکز اعطا کنند.
استان همدان دارای حدود یک میلیون و 800 هزار نفر جمعیت است که حدود یک سوم جمعیت استان همدان به طور مستقیم و غیرمستقیم از خدمات ارتقایی، پیشگیری، حمایتی و توانبخشی بهزیستی استان بهره مند هستند.
1181 /6993
خبرنگار:الهام تدین**انتشار دهنده:اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.