حمیدرضا الوند روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: مراکز مداخله در خانواده به منظور کاهش طلاق در 9 شهرستان استان همدان فعال است و ماهیت راه اندازی این مراکز در راستای ورود کارشناسان بهزیستی قبل از وقوع طلاق است تا با مداخله تخصصی موارد ممکن را به سازش برسانند.
وی اظهار کرد: این مراکز از سال 92 تاکنون به صورت جامع و شکل گرفته در تمامی شهرستان های استان همدان فعال بوده و آماده ارایه خدمات رایگان تخصصی به خانواده ها هستند و در چهار سال فعالیت خود با بهره گیری از یک تیم تخصصی شامل روانشناسان و مددکاران خبره اثربخشی بسیاری در سازش زوج های در آستانه طلاق داشته اند.
مدیر کل بهزیستی استان همدان اظهار کرد:سال 92 یک هزار و 649 زوج در سطح استان به این مراکز مراجعه کردند که 499 مورد آن به سازش زوجین ختم شد و در سال 93 ، 2 هزارو 239 زوج در این مراکز پذیرش شدند که 508 مورد آن ها به سازش رسیدند.
الوند ادامه داد: در سال 94 نیز 2 هزارو 657 زوج در مراکز کنترل و کاهش طلاق استان همدان پذیرش شدند که 499 مورد آن به سازش ختم شد و در سال 95 ، چهار هزار و 544 زوج پذیرش شدند و تاکنون از این تعداد 383 زوج به سازش رسیده اند.
وی اضافه کرد:در سال گذشته، 33 هزار و 136 مورد خدمات مشاوره و مددکاری به زوج های در آستانه طلاق مراجعه کننده به این مراکز ارایه شد و از آنجا که هنوز برخی از پرونده های سال 95 نیاز به جلسات مشاوره دارند لذا بخش قابل توجهی از پرونده های سال گذشته همچنان در حال پیگیری است.
به گزارش ایرنا الوند ادامه داد:با وجود اینکه بخش زیادی از زوج های مراجعه کننده به این مراکز زوج های متقاضی طلاق توافقی هستند لذا برقراری سازش میان این افراد کار دشواری است و اگر زوج های متقاضی طلاق های غیر توافقی نیز به این مراکز مراجعه کنند اثر بخشی این مراکز بیشتر مشخص می شود.
وی بیان کرد: علاوه بر این سازش های کامل، بخش قابل توجهی از زوج های مراجعه کننده به سازش مشروط می رسند و با پیگیری های بعدی در تلاش هستیم که این سازش ها نیز به سازش کامل ختم شود.
الوند تاکید کرد: اگر زوج های متقاضی طلاق در بدو ورود به محاکم قضایی به مراکز کنترل و کاهش طلاق بهزیستی ارجاع داده شوند بسیاری از اختلاف‌ها به سازش و ادامه مسیر زندگی مشترک ختم خواهد شد.
استان همدان دارای حدود یک میلیون و 800 هزار نفر جمعیت است که حدود یک سوم جمعیت استان همدان به طور مستقیم و غیرمستقیم از خدمات ارتقایی، پیشگیری، حمایتی و توانبخشی بهزیستی استان بهره مند هستند.
1181 /6993
خبرنگار:الهام تدین**انتشار دهنده:اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.