حجت الاسلام عباس اسماعیلی در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته در حسینیه امام خمینی(ره) شهر همدان افزود:امسال مردم همدان استقبال بسیار خوبی از آئین جزءخوانی قرآن کریم داشته اند که قابل مقایسه با سال های قبل نیست اما از دارالمومنین همدان بیش از این انتظار می رود.
وی ادامه داد: امسال مراسم سوگواری رحلت امام خمینی(ره) در روز 14 خرداد با ایام ماه مبارک رمضان همزمان شده است و به دلیل روزه داری دوستداران امام راحل مقرر شد در تمام شهرستان های استان همدان برنامه های هیات های عزاداری به صورت گسترده برای سوگواران و علاقمندان امام خمینی(ره) برگزار شود.
حجت الاسلام اسماعیلی اظهار کرد: روز 14 خرداد از ساعت 6 بعدازظهر، جمع خوانی قرآن کریم در حسینیه امام خمینی(ره) همدان انجام می شود و هرچقدر قرآن در آن روز خوانده شود ثواب آن به روح پرفتوح امام راحل هدیه می شود و بعد از جمع خوانی قرآن کریم، آئین عزاداری و مرثیه خوانی تا زمان افطار برگزار می شود.
رئیس ستاد برگزاری آئین نمازجمعه همدان گفت: شب های قدر نیز در این حسینیه مراسم احیا برگزار می شود و برنامه های عزاداری ایام محرم و صفر و اربعین و یادواره های شهدا نیز از دیگر برنامه های شاخص این حسینیه در ایام سال است.
حجت الاسلام اسماعیلی اظهار کرد: نماز جمعه همدان با شکوه و با حضور جمعیت کثیر نمازگزاران برگزار می شود و مشکلی که برخی افراد برای سر باز زدن از اقامه نماز جمعه در مورد زمین حسینیه امام خمینی(ره) شایعه پراکنی کردند در حال برطرف شدن است .
وی با تاکید بر اینکه بیانات قبل از خطبه های نماز جمعه باید وحدت آفرین باشد گفت: در سال گذشته 52 نماز جمعه در این حسینیه برگزار شد که 40 خطبه آن توسط آیت الله محمدی نماینده ولی فقیه در استان و 12 خطبه توسط ائمه موقت جمعه همدان برگزار شد.
وی اظهار کرد: حسینیه امام خمینی (ره) همدان هیچ ردیف بودجه ای ندارد و اگر برخی مسئولین و خیرین کمک نکنند نمی توان برای امور حسینیه برنامه ریزی کرد اما تاکنون با کمک خیرین و با توکل بر خدا برنامه ها انجام شده است.
وی گفت: تمهیداتی اندیشیده شده که بعد از نماز جمعه نمازگزاران مشکلی برای تردد نداشته باشند و با تصویب شورای شهر، اتوبوس هایی برای انتقال نمازگزاران برای بازگشت به منازل خود به صورت رایگان در نظر گرفته شده است.
آئین عبادی - سیاسی نماز جمعه در 25 نقطه استان همدان برگزار می شود.
اخبار مهم خبرگزاری ایرنا کشور و استان همدان را به طور شبانه روز از کانال خبری تلگرام 'اخبار ایرنا همدان' به نشانی @irnahamadan دریافت کنید.
1181/6993
خبرنگار:الهام تدین**انتشار دهنده:اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.