محمد مددی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: همه ساله با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان تیم هایی به رصد کالاهای پرمصرف از جمله روغن خوراکی، زعفران، کشک، شیرهای پاستوریزه، پنیر، شکر و چای در مراکز عرضه کالا اقدام می کنند.
وی اضافه کرد: بازرسان داشتن نشان استاندارد بر روی کالا و ارزیابی و آزمون کالا مبنی بر منطبق بودن کالا با استانداردهای تدوین شده را انجام می دهند.
مدیرکل استاندارد همدان بیان کرد: همچنین بررسی ویژگی یکسری کالاها که بر روی سلامت مصرف کنندگان تاثیر بالایی دارد شامل سیر و پیازهای سرخ شده و زولبیا و بامیه در دستور کار است.
به گزارش ایرنا مددی افزود: طرح بازرسی از واحدهای صنفی توزیع کننده اقلام پرمصرف در تمامی شهرستانها آغاز شده و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.
وی بیان کرد: چنانچه تخلفی محرز شود متصدی واحد تولیدی متخلف به مرجع قضایی معرفی می شود و پرونده عرضه کننده کالا نیز در اختیار تعزیرات قرار می گیرد.
وی یادآوری کرد: ماه رمضان سال گذشته 45 مورد بازرسی از واحدهای صنفی صورت گرفت که ابتدا به واحدهای متخلف تذکر داده شد و به علت توجه آنها به تذکرهای استاندارد پرونده ای به محاکم قضایی ارسال نشد.
7526/1181
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار:الهام تدین
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.