علیرضا حسن پور روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نرخ نامه کنونی متعلق به سالهای گذشته بوده و تاکنون مرجع صالحی برای تصویب نرخ نامه جدید اقدام نکرده است.
وی با بیان اینکه برخی افراد سودجو همه ساله با ورود به ماه رمضان اقدام به افزایش نامتعارف قیمت به ویژه در بخش مرغ و گوشت قرمز می کنند افزود: این رویه ناصحیح به یک فرهنگ تبدیل شده گویا سودجویان این اقدام خلاف قانون را امری عادی و درست می پندارند.
وی اظهار کرد: افزایش قیمت کالاها به ویژه در بخش گوشت در ماه مبارک رمضان تخلف است و با قصابان گرانفروش به طور جدی برخورد می شود.
مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان اظهارکرد: با این وجود تعزیرات حکومتی نرخ نامه قدیم را ملاک قرار داده و در صورت فروش گوشت بیش از نرخ مصوب متخلف جریمه می شود.
حسن پور یادآور شد: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون برای 12 قصاب متخلف شهر همدان در تعزیرات حکومتی پرونده تشکیل شده است.
وی گفت: در ماه مبارک رمضان 2 تیم سیار در مرکز استان و هر شهرستان یک تیم سیار روند توزیع و قیمت کالاهای اساسی و پرمصرف از جمله گوشت قرمز، گوشت مرغ، فروشگاه ها، عرضه کنندگان لبنیات و قنادی ها را بررسی می کنند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان افزود: بیشتر پرونده های تشکیل شده در یک هفته گذشته مربوط به گرانفروشی کالا بوده و تاکنون مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته ای کشف نشده است.
حسن پور اضافه کرد: مقرر شده قصابی ها به تابلوهای روان دیجیتالی که قیمت در آن مشخص شده مجهز شوند هر چند تاکنون اقدامی انجام نداده اند.
در نشست هفته گذشته کمیسیون تنظیم بازار استان همدان اعضای کمیسیون از ذخیره لازم اقلام مورد نیاز و پرمصرف ماه مبارک رمضان خبر دادند.
قیمت گوشت قرمز در هفته گذشته در همدان به 520 هزار ریال رسید.
7526/2087
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.