حمیدرضا الوند روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برای تامین مسکن خانواده های دارای 2 معلول به بالای زیرپوشش، کمیته ای با عنوان کمیته راهبری شامل بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن، بهزیستی، انجمن خیرین مسکن‌ساز و راه و شهرسازی تشکیل شده است و تلاش می شود مددجویان فاقد مسکن خانه‌دار شوند.
وی افزود: شرایط واگذاری مسکن برای خانواده هایی که دارای 2 معلول و یا بیشتر هستند به گونه ای است که با تسهیلات 320 میلیون ریالی که از طریق کمیته راهبری تامین می شود و تامین سهم آورده از سوی متقاضیان مسکن آنان تامین خواهد شد.
مدیرکل بهزیستی همدان با بیان اینکه با این تسهیلات اگر خانواده های 2 معلولی شرایط اولیه را داشته باشند می توانند صاحب مسکن شوند گفت: این تسهیلات پرداختی مانع از دریافت تسهیلات دیگر نیست و متقاضیان می توانند از تسهیلات مسکن ، مسکن مهر و یا مسکن روستایی نیز استفاده کنند.
الوند بیان کرد: دریافت پروانه ساختمانی ، تخفیف عوارض شهرداری، انشعاب رایگان آب ، برق و گاز از جمله اقداماتی است که در بخش مسکن طبق تفاهم نامه و قوانین بودجه برای مددجویان انجام شده است و یک هزار و 50 نفر از این معافیت ها در سال 95 استفاده کرده اند.
وی گفت: باید به این امر توجه داشت که سازمان بهزیستی نقش تسهیل‌گر را دارد بدین معنی که متقاضیان مسکن مددجویی برای دریافت مسکن به مراجع مربوطه معرفی می شوند و انتظار می رود این مراجع محدودیت های مددجویان را درنظر بگیرند.
مدیرکل بهزیستی استان همدان در خصوص نقش تسهیل‌گری بهزیستی افزود: با رایزنی و پیگیری‌های بهزیستی و همکاری خیرین مسکن‌ساز تسهیلات قابل پرداخت به مددجویان برای خانه‌دار شدن از 40 میلیون ریال به 320 میلیون ریال رسیده است یعنی هشت برابر افزایش تسهیلات داشته ایم .
استان همدان دارای حدود یک میلیون و 800 هزار نفر جمعیت است که حدود یک سوم جمعیت استان همدان به طور مستقیم و غیرمستقیم از خدمات ارتقایی، پیشگیری، حمایتی و توانبخشی بهزیستی استان بهره مند هستند.
1181/2087
خبرنگار:الهام تدین**انتشاردهنده:زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.