به گزارش ایرنا استاد حوزه و دانشگاه همدان در این آئین گفت: آیت الله احمد صابری همدانی عالم بزرگی بود که خدمات شایسته ای برای اسلام انجام داد.
حجت الاسلام حسن طاهری افزود: این عالم فرهیخته کتاب های زیادی را به رشته تحریر درآورده که به همه اقشار به ویژه طلاب توصیه می شود این کتابها را مطالعه کنند.
وی بیان کرد: این عالم ربانی علاوه بر داخل کشور ، با حضور در کشور ترکیه برای تبلیغ دین مبین اسلام فعالیت های زیاد و پرثمری داشت.
استاد حوزه و دانشگاه در همدان اظهارکرد: اشراف کامل به مسائل اجتماعی، برخورد توام با ادب و مهربانی و پرهیز از هرگونه برخورد تند با مراجعه کنندگان و دوستان از ویژگی های بارز این عالم بود.
حجت الاسلام طاهری درباره اهمیت ماه مبارک رمضان نیز گفت: این ماه زمان مناسبی برای خودسازی و پاک کردن درون انسان از هر گونه گناه و پلشتی است.
وی افزود: انسان مومن در ماه مبارک رمضان با ایستادگی در برابر هوای نفس، تقوا را تمرین می کند در حالیکه برخی در ماه پرفضیلت رمضان انجام گناه را تمرین می کنند.
وی تاکید کرد: باید با افرادی که اقدام به هتک حرمت ماه رمضان و روزه داران کرده و در انظار عموم اقدام به روزه خواری می کنند به طور جدی برخورد کرد.
امام جمعه سابق رزن با ذکر اینکه مسئولیت، عرصه ای برای خدمت رسانی به مردم است اظهارکرد: از محمدناصر نیکبخت استاندار همدان به خاطر رفع مشکلات مردم قدردانی می کنم.
حجت الاسلام طاهری افزود: استاندار همدان با اجرایی کردن طرح انتقال پساب شهر همدان به نیروگاه شهید مفتح در قبال استفاده نکردن از چاه های عمیق موجود در نیروگاه از بروز مشکل در این مناطق جلوگیری کرد.
وی یادآوری کرد: بسیاری از مناطق و روستاهای نزدیک نیروگاه شهید مفتح به علت استفاده این نیروگاه از چاه عمیق با پدیده فروچاله مواجه شده بودند.
به گزارش ایرنا وی تاکید کرد: مسئولان به هر میزان از بار مشکلات مردم بکاهند در پیشگاه خداوند عزیز می شوند.
آیت الله‌ احمد صابری‌ همدانی‌ در سال‌ 1302 هجری شمسی در روستای‌ بیوک‌ آباد از توابع‌ همدان‌ و در میان‌ خانواده‌ای‌ متدین‌ و دوستدار خاندان‌ پاک‌ پیامبر(ص‌) به‌ دنیا آمد و در سن 94 سالگی به خاطر بیماری ریوی در قم دارفانی را وداع گفت.
این عالم ربانی تا به‌ امروز خدمات‌ بسیاری‌ در عرصه‌ علم‌ و فرهنگ‌ به‌ انجام‌ رسانده‌ است‌، او از نخستین‌ سال های‌ تحصیل‌ خود، به‌ امر تدریس‌ اشتغال‌ داشت‌ و در حوزه‌ علمیه‌ همدان‌ و قم‌، شاگردان‌ بسیاری‌ را تربیت‌ کرد.
مرحوم آیت الله صابری همدانی از مبارزان دوران انقلاب اسلامی و نماینده مردم همدان در دوره های دوم و سوم مجلس خبرگان رهبری و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بود.
آیت الله‌ صابری‌ همدانی‌ در سال های‌ مبارزه‌ با رژیم ستمشاهی، همواره‌ از خط‌ امام‌ خمینی‌(ره‌) دفاع‌ می‌کرد‌ و در راه‌ تحقق‌ نظام‌ اسلامی‌ از هیچ‌ گونه‌ تلاشی‌ دریغ‌ نورزید‌، او پس‌ از انقلاب‌ نیز خدمات‌ شایانی‌ را به‌ انجام‌ رسانده‌ است.
7526/1181
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار:الهام تدین
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.