حجت الاسلام سید هاشم موسوی در خطبه های عبادی سیاسی نمازجمعه این هفته در حسینیه امام خمینی(ره) شهر همدان افزود: حضور در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا وظیفه بسیار مهم دینی، اخلاقی، ملی و اجتماعی ملت ایران است و آحاد مردم به گفته امام راحل(ره) باید برای اظهار حیات در دنیا در انتخابات شرکت کنند.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اقتدار امروز جمهوری اسلامی و نفوذ در منطقه را ثمره حضور مردم در صحنه های مختلف می دانند لذا آحاد مردم باید وارد میدان انتخابات شوند.
وی تصریح کرد: امروز(29 اردیبهشت) به گفته رهبر فرزانه انقلاب روز جشن ملی است و باید امروز را به هم تبریک بگوییم.
امام جمعه موقت همدان از مردم خواست: با فکر و دقت به پای صندوق های رای بروند و انتخاب آگاهانه و با بصیرت داشته باشند.
حجت الاسلام موسوی تاکید کرد: امر مهم انتخابات نباید مورد غفلت قرار گیرد و به آسانی از کنار آن گذشت بلکه باید با بصیرت، بیداری و با ذکر صلوات در پای صندوق های رای حاضر شد.
وی گفت: امروز عالمیان نظاره گر حضور ملت ایران هستند و هرچه این حضور باشکوهتر و پرشورتر باشد دشمنان بیش از گذشته ناامید خواهند شد.
امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه حضور آگاهانه مردم در صحنه، اساس انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است خطاب به نمازگزاران تاکید کرد: امروز روز به دست آوردن رضایت خدا و شاد کردن دل ائمه اطهار(ع) ، شهدا و جانبازان است و امروز تا ساعت پایانی انتخابات با حضور پرشور خود پای صندوق ها خواهیم رفت و با انتخاب اصلح دشمنان را مایوس و خداوند، صدیقان، انبیا و صالحان را خوشحال خواهیم کرد.
وی گفت: آرای مردم امانت است و باید متولیان برگزاری انتخابات از این امانت تا اعلام نتایج نهایی صیانت کنند.
به گزارش ایرنا انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا از ساعت هشت صبح امروز(جمعه) در حدود یک هزار و 370 شعبه اخذ رای در استان همدان آغاز شد و 20 هزار تن کار اجرایی انتخابات را عهده دار هستند.
طبق آخرین آمار دریافتی از سرشماری نفوس و مسکن سال 95، یک میلیون و 288 هزار نفر معادل 74 درصد مردم استان همدان شرایط لازم برای حضور در پای صندوق های رای دارند که حدود 34 هزار و 600 نفر در این استان رای اولی هستند و برای اولین بار در انتخابات 29 اردیبهشت ماه در انتخابات حضور می یابند.
1181/6993
خبرنگار: الهام تدین**انتشار:اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.