حسن زبرجدی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: طبق تجربه احتمال تعرض سودجویان در ایام منتهی به انتخابات به اراضی ملی زیاد است بنابراین تدابیر لازم برای جلوگیری از این تخلف صورت گرفت.
وی اضافه کرد: یکی از همیاران طبیعت طبق گزارشهای دریافتی احتمال داد عده ای از استانهای مجاور برای دست اندازی به طبیعت وارد فامنین شوند.
وی یادآوری کرد: این گزارش تبدیل به واقعیت شده و پنجشنبه هفته گذشته عده ای به دور از چشم ماموران یگان حفاظت با چند دستگاه تراکتور و وسایل مکانیکی در یکی از روستاهای فامنین حضور می یابند.
رئیس اداره منابع طبیعی فامنین گفت: سودجویان فرصت طلب قصد شخم زدن و تخریب و تصرف 80 هکتار از اراضی مرتعی پلاک روستای 'ده دیوار' شهرستان فامنین را داشتند.
زبرجدی افزود: هر چند سودجویان مدعی بودند مدارکی مبنی بر مالکیت اراضی ملی را دارند ولی با حضور ماموران یگان حفاظت از اقدام غیرقانونی این افراد جلوگیری شد.
وی اضافه کرد: سودجویان مجدد روز چهارشنبه هفته جاری با فریب اهالی روستای 'ده دیوار' مبنی بر حل و فصل موضوع با منابع طبیعی، وسایل مکانیکی خود را به این محل هدایت کرده و قصد شخم زدن و تخریب اراضی ملی را داشتند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری فامنین بیان کرد: با حضور کارشناسان دایره حقوقی و عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی فامنین و هماهنگی با دادستان و همکاری عوامل انتظامی تجرک، وسایل مکانیکی سودجویان توقیف شد.
زبرجدی تاکید کرد: منابع طبیعی متعلق به عموم مردم است و افراد حق هیچگونه دخل و تصرف غیرمجاز در اراضی منابع ملی را ندارند.
وی از هموطنان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخریب و تصرف در اراضی منابع ملی موضوع را از طریق تماس با سامانه 1504 گزارش دهند.
وسعت اراضی ملی درشهرستان فامنین 57 هزار هکتار است که 48 درصد از مساحت این شهرستان را شامل می شود.
7526/6993
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.