احسان شهابی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: باوجود اینکه شغل روابط عمومی چهارمین حرفه پر استرس شناخته شده ولی جایگاه فعالان در این پست سازمانی تاکنون درست تبیین نشده است.
وی اظهارکرد: روابط عمومی در یک تعریف سنتی و عام به عنوان چشم، گوش و زبان گویای دستگاه های اجرایی به شمار می روند.
وی اضافه کرد: روابط عمومی ها در تعاریف جدید به عنوان مشاوران امین و عناصر ارزنده دستگاههای دولتی و خصوصی محسوب می شوند که می توانند در سیاستگذاری و برنامه ریزی سازمان برای حرکت در مسیر توسعه با هدف خدمت به شهروندان موثر باشند.
وی بیان کرد: با توجه به توسعه بهره گیری از ابزارهای نوین برای برقراری تعامل و ارتباط ، روابط عمومی ها باید از تمامی بسترهای ارتباطی از جمله فضای مجازی برای برقراری تعامل بین مردم و مسئولان بهره بگیرند.
مدیرکل روابط عمومی استانداری همدان گفت: روابط عمومی ها باید خدمات صورت گرفته را به مردم منعکس کرده و بازخورد این اقدامات را به مدیر گزارش دهند تا بدین وسیله در نوع و کیفیت ارائه خدمات به مخاطبان موثر واقع شوند.
شهابی افزود: یک دیدگاه سنتی روابط عمومی را تنها افراد مسئول تبلیغات می داند در حالیکه که وظیفه یک روابط عمومی فراتر از این دیدگاه سنتی است.
به گزارش ایرنا وی اضافه کرد: نقش روابط عمومی ها در مناسبت ها نسبت به دیگر روزها بیشتر است به ویژه در فرایند انتخابات می توانند عاملی برای تحقق مشارکت حداکثری باشند.
وی یادآوری کرد: شورای هماهنگی روابط عمومی های استان همدان متشکل از روابط عمومی های بخش دولتی و خصوصی است که ریاست آن بر عهده استاندار است و نایب رئیس معاون سیاسی امنیتی استانداری و دبیری این شورا را مدیرکل روابط عمومی استانداری عهده دارد.
مدیرکل روابط عمومی استانداری همدان گفت: شورای روابط عمومی دارای 140 عضو است که هر ساله با برگزاری انتخابات، هفت تن به عنوان هیات رئیسه انتخاب می شوند.
شهابی اضافه کرد: شورای روابط استانداری دارای پنج کمیته تخصصی است که این کمیته ها در طول سال برنامه هایی برگزار می کنند.
وی با ذکر اینکه حدود 70 درصد از روابط عمومی های همدان دارای مدارک تحصیلی بالایی هستند افزود: منطبق نبودن رشته تحصیلی با پست روابط عمومی یکی از خلاء ها و مشکلات روابط عمومی ها است.
وی بیان کرد: با دایر شدن رشته تخصصی روابط عمومی در دانشگاه آزاد اسلامی و مرکز جامع علمی کاربردی این کمبود در حال رفع شدن است.
27 اردیبشهت ماه روز جهانی روابط عمومی و ارتباطات است.
7526/6993
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.