به گزارش روز یکشنبه ایرنا دکتر عباس آخوندی عصر یکشنبه با حضور در شهرستان ملایر از محور چهار خطه ملایر، آورزمان به نهاوند، تقاطع دم سیاه در محور ملایر به سامن و ایستگاه راه آهن ملایر بازدید و در جریان مسایل و مشکلات این طرح ها قرار گرفت.
در این بازدید مقرر شد عملیات اجرایی مسیر چهار بانده ملایر، آورزمان به سمت نهاوند و قطعه دوم محور سامن به سمت بروجرد بزودی آغاز و اعتبارات لازم برای این طرحها مصوب شود.
همچنین در این سفر مصوب شد 25 میلیارد ریال به مالکان مسیر چهار بانده ملایر به توره و جوکار به تویسرکان به عنوان مطالبات مالکان این مسیرها پرداخت شود.
معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر در حاشیه این سفر به خبرنگاران گفت: محور ملایر، آورزمان به نهاوند از نظر ترافیکی و حوادث جاده ای بسیار پرتردد و حادثه خیز بود که چهار بانده شدن این مسیر در دستور کار قرار گرفت که نیاز به اعتبارات لازم داشت.
عبدالعظیم رضایی اظهار کرد: با توجه به مجوز 215 که از قبل موافقت آن برای شروع کار از سمت نهاوند اخذ شده بود، در سفر وزیر راه و شهرسازی به ملایر مقرر شد این طرح از 2 طرف مسیر یعنی از نهاوند و انتهای مسیر ملایر از سمت آورزمان آغاز شود.
وی با بیان اینکه در اجرای این طرح نقاط حادثه خیز اولویت داده شد، افزود: علاوه بر این طرح، در محور ملایر به توره هم مشکلاتی از نظر معارضان و مالکان وجود داشت که با قول مساعد وزیر راه و شهرستازی این مشکل طی چند روز آینده حل خواهد شد.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز بیان کرد: در جلسه جمع بندی که در استانداری همدان انجام شده بود، چند طرح نیمه کاره یا پیشنهادی احداثی در حوزه راه به وزیر راه و شهرسازی پیشنهاد داده شد که سفر دکتر آخوندی به ملایر تثبیت این طرح ها بود.
حجت الاسلام آزادی خواه گفت: در این سفر طرح هایی که مورد بازدید قرار گرفت، چهار خطه شدن مسیر آبدر به آورزمان به طول هشت کیلومتر بود که با دستور وزیر راه مقرر شد عملیات اجرایی آن بزودی شروع شود.
وی قطعه دوم سامن به سمت بروجرد را از دیگر طرح های مورد بازدید وزیر راه عنوان کرد و افزود: 9 کیلومتر از طول این مسیر باقی مانده بود که قرار شد با اختصاص اعتبارات لازم عملیات اجرایی آن انجام شود.
وی ادامه داد: اقدام بعدی در حوزه بافت فرسوده شهر ملایر بود که احداث دو پارک در محله شمس آباد و سرجو یا منطقه دیگری از حاشیه شهر بود که اعتبار آن به مبلغ پنج میلیارد ریال مصوب شد.
حجت الاسلام آزادی خواه بیان کرد: کمبودها و کاستی های مسکن مهر در ملایر موضوع دیگر مورد بحث در سفر وزیر راه به ملایر بود که دکتر آخوندی دستور داد همه نیازمندی های مسکن مهر به صورت ضابطه مند و با سرعت حل شود تا متقاضیان بتوانند ساکن شوند.
وی افزود: عمده مشکلات ساکنان مسکن مهر ملایر، مساله گازرسانی بود که با حضور وزیر راه و شهرسازی دستور آن داده شد.
به گزارش ایرنا سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس دهم گفت: همچنین با حضور وزیر راه، مطالبات مالکان مسیر چهار بانده ملایر به توره و چهار بانده جوکار به تویسرکان با اعتبار 25 میلیارد ریال مصوب شد که بین مالکان توزیع شود.
طبق گزارش اداره راه و شهرسازی ملایر، طول کل مسیر ملایر به نهاوند از دم سیاه تا انتهای حوزه استحفاظی ملایر 28 کیلومتر است که پنج کیلومتر آن امسال به پیمانکار واگذار خواهد شد و اعتبارات آن نیز از بودجه سال 96 تخصیص خواهد یافت.
بر اساس این گزارش اجرای این طرح اعتباری بالغ بر 120 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
در این سفر وزیر راه و شهرسازی پس از بازدید از ایستگاه راه آهن ملایر در منطقه غرب کشور، برای افتتاح ایستگاه راه آهن فیروزان از طریق ریل راه آهن به سمت نهاوند حرکت کرد که راه آهن غرب کشور به کرمانشاه و نهایتا به شهر بندی لازقیه عراق وصل خواهد شد.
شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
7528/6993
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده:اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.