محمد مددی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا خاطر نشان کرد:برای 19 واحد تولیدی استان همدان تاکنون 29 گواهی انطباق معیار مصرف انرژی صادر شده که نخستین گواهی سال 92 برای شرکت سیمان صادر شد.
وی توضیح داد: به منظور رعایت معیار مصرف انرژی در صد و دومین جلسه شورای عالی استاندارد در سال 81 مقرر شد که استانداردهای مصرف انرژی در کمیته های مختلف تصویب و سازمان ملی استاندارد به مثابه استاندارد اجباری آن را اجرایی کند.
وی اضافه کرد: این اقدام به دنبال افزایش مصرف انرژی و محدودیت منابع مصوب شد و به دنبال آن سازمان ملی استاندارد معیارهایی را برای اصلاح مصرف انرژی تدوین کرد.
مدیرکل استاندارد همدان گفت: از سال 86 تا 93 حدود 38 استاندارد ملی در زمینه معیار الگوی مصرف انرژی تدوین شده است.
مددی افزود: به دنبال تدوین استانداردهای معیار مصرف انرژی، برای انجام بازرسی از واحدها، 20 شرکت بازرسی مورد تائید استاندارد قرار گرفت.
وی اضافه کرد: فرایند تولید سیمان، آجر، شیشه، لبنیات، روغن موتور ، آهن و فولاد، قند و شکر، آلومنیوم و روغن نباتی انرژی بر بوده و معیار الگوی مصرف برای این واحدها تدوین شد.
وی بیان کرد: پس از بررسی واحدها توسط شرکت های بازرسی در صورت منطبق بودن با استاندارد گواهی انطباق معیار مصرف انرژی برای ان واحد صادر می شود.
مدیرکل استاندارد همدان با ذکر اینکه این اعتبار این گواهی ها یکساله است افزود: در صورت منطبق نبودن معیار مصرف انرژی واحد تولیدی با استاندارد تدوین شده جرائمی در قانون برای انها پیش بینی شده است.
مددی اضافه کرد: شرکت های بازرسی با حضور در واحد تولیدی میزان انرژی مورد نیاز برای تولید را بررسی و با میزان میزان مصرف واحد انطباق می دهند و در صورت منطبق نبودن، علل بالا بودن مصرف را به مسئول واحد تولیدی گزارش داده و خواستار اصلاح آن می شوند.
وی بیان کرد: کارشناسان شرکت بازرسی مجد برای بررسی معیار مصرف انرژی مراجعه کرده و در صورت رفع ایرادات ، با تائید بازرسان برای واحد تولیدی گواهی انطباق معیار مصرف انرژی یکساله صادر می شود.
7526/1181
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشار:الهام تدین
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.