به گزارش ایرنا زهرا احمدی پور شامگاه پنجشنبه در جمع سمن ها و فعالان حوزه صنایع دستی شهرستان ملایر اظهار کرد: امیدواریم این اقدام موجب شود این صنعت توسعه بیشتری پیدا کرده و فرصت اشتغال را برای جوانان این شهرستان ایجاد کند.
وی بر لزوم استفاده از همه ظرفیت های موجود کشور در حوزه گردشگری و صنایع دستی تاکید کرد و افزود: رویکرد دولت تدبیر و امید ایجاد اشتغال در این حوزه است.
وی نبود زیرساخت های لازم در حوزه گردشگری را یکی از مشکلات مهم برشمرد و بیان کرد: بسیاری از استان های ما در جذب گردشگر با مشکل مواجه هستند و در این زمینه دولت توجه ویژه ای به این مشکل دارد.
احمدی پور ادامه داد: یکی از برنامه های این سازمان ایجاد بازارچه صنایع دستی است و قرار است در تعدادی از استان ها کیوسک های صنایع دستی طی هفته های آتی افتتاح شود.
وی با بیان اینکه استان همدان باید در ایجاد بازارچه صنایع دستی فعال شود، ادامه داد: خرید صنایع دستی به عنوان هدایا در بسیاری از مناسبت ها یکی از برنامه های ما در راستای حمایت از صنایع دستی کشور است.
معاون رئیس جمهوری بیان کرد: در این راستا نامه ای را به مدیران دستگاه ها در مراکز استان ها ارسال کرده ایم و قطعا این اقدام می تواند ایجاد انگیزه بیشتر برای تولیدکنندگان صنایع دستی را رقم بزند.
احمدی پور همچنین در خصوص حفظ و نگهداری و مرمت آثار باستانی کشور، از دهیاران، بخشداران، شهرداران و مسئولان درخواست کرد: کمک یار ما در میراث فرهنگی باشید و اجازه ندهید آثار و بناهای تاریخی تخریب شود.
وی جذب گردشگر را مستلزم حفظ آثار و بناهای تاریخی دانست و ادامه داد: با ساخت یک بنای جدید نمی توان گردشگر جذب کرد، بلکه باید همان بافت سنتی بناها حفظ شود.
وی با تاکید بر فعال کردن جاذبه های گردشگری در روستاها گفت: توجه ویژه ما به بافت های روستایی است، چراکه با فعالیت های کشاورزی نمی توان جمعیت را در روستاها حفظ کرد.

** 55 هتل در دولت تدبیر و امید احداث شد
رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور گسترش تورهای گردشگری بین استانی را از دیگر اقدامات برشمرد و افزود: باید همه ظرفیت ها و پتانسیل ها به سرمایه و مزیت تبدیل شوند.
احمدی پور خاطرنشان کرد: فضای پس از برجام موجب شد تا هیچ کشوری از سرمایه گذاری در ایران، هراسی نداشته باشد و امروز شاهد حضور سرمایه گذاران در این کشور هستیم و باید از این فرصت استفاده کنیم.
او ساخت 30 هتل چهار ستاره در کشور طی سه سال گذشته و در حال ساخت بودن 25 هتل چهار ستاره را از اقدامات مهم در دولت یازدهم برشمرد و ادامه داد: این در حالیست که تا سال 92 تعداد 125 هتل چهار ستاره در کشور داشتیم و طی دو سال گذشته 55 هتل چهار و پنج ستاره اضافه شده است.
وی این میزان توسعه در ساخت هتل را حاصل نگاه دولت در حمایت از صنعت گردشگری کشور عنوان کرد و گفت: امروز به واسطه برجام ایران هراسی به ایران دوستی تبدیل شده و همه شهرهای ما این ظرفیت را دارند که به جاذبه های گردشگری تبدیل شوند.
معاون رئیس جمهور میزبانی ایران در کنوانسیون راهنمایان گردشگری و حضور 400 گردشگر از سراسر دنیا را تجربه ای خوب برای ایران دانست و افزود: این تجربه موجب افزایش آمار گردشگران به ایران شد و تنها از دو کشور فرانسه و بلژیک شاهد رشد 117 و 112 درصدر در جذب گردشگر بودیم.
احمدی پور به ایجاد 530 مورد اقامتگاه های بوم گردی در روستاها اشاره و بر لزوم افزایش میزان صادرات صنایع دستی تاکید کرد و گفت: طیق آمار گمرک 237 میلیون دلار صنایع دستی از کشور صادر شده که مربوط به فرش و زیورآلات بوده است.
وی همچنین با اشاره به ثبت ملایر به عنوان شهر ملی مبل و منبت کشور خطاب به فعالان این حوزه تاکید کرد: باید علاوه بر افزایش و گسترش کارگاه های تولیدی، نسبت به افزایش کیفیت در تولیدات نیز دقت ویژه داشته باشید.
احمدی پور به جایگاه برتر مروار بافی ملایر بعد از مبل و منبت اشاره و بیان کرد: حمایت های لازم را از فعالان این حوزه نیز خواهیم داشت و در صورت درخواست، امکانات و تسهیلات لازم در اختیار آنها قرار می دهیم.
وی در عین حال خواستار کیفی برگزار شدن جشنواره سنتی شیره پزی ملایر شد و گفت: با وجود تالاب آق گل در ملایر، به دلیل فراهم نبودن زیرساخت های لازم در این فصل، شاهد حضور گردشگران زیادی در این منطقه نیستیم.
در حال حاضر بیش از چهار هزار کارگاه تولید مبل و منبت در ملایر وجود دارد که حدود 10 هزار نفر در این صنعت مشغول به فعالیت هستند.
ملایر قطب تولید مبل و منبت استان همدان و کشور است که 60 درصد مبلمان کشور در این شهرستان تولید و حدود 90 درصد از مبلمان تولیدی این شهرستان در خارج از استان به فروش می رسد.
شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
7528/6993
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده:اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.