به گزارش ایرنا استاندار همدان روز پنجشنبه در این آیین در جمع مردم اسلامشهر آق گل تبدیل این روستا به شهر را هدیه دولت تدبیر و امید به مردم عنوان کرد و افزود: چون این شهر جدید مولود دولت تدبیر و امید است، تمام توانم را برای توسعه و آبادانی آن به کار می گیرم.
محمدناصر نیکبخت با بیان اینکه برای مصوب شدن اسلامشهر آق گل به شهر پیگیری های زیادی انجام شد، بیان کرد: قول همکاری می دهم تجهیزات و اعتبارات لازم برای شهرداری نوپای اسلامشهر آق گل تامین شود.
وی گفت: سال گذشته تنها 2 روستا در تقسیمات کشوری تبدیل به شهر شدند که اسلام آباد ملایر یکی از آنها بود که با مساعدت دولت و پیگیری های لازم از طریق استان و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور محقق شد.
نیکبخت با اشاره به مظلومیت دولت یازدهم ادامه داد: در سه سال و نیمی که از عمر دولت یازدهم گذشت، دولت علاوه بر آواربرداری اقدامات و کارهای بزرگی انجام داد و حالا آماده جهشی بزرگ است.
وی خاطرنشان کرد: زیر سوال بردن خدمات دولت تدبیر و امید، اهانت به نظام است و اینکه برخی می گویند 96 درصد مردم محروم هستند، اینها عوام فریبی است.
استاندار همدان به شرایط سخت دولت در شروع کار، تورم بالا، رشد اقتصادی منفی، خزانه خالی، تحریم های ظالمانه و ایران هراسی اشاره کرد و افزود: دولت دکتر روحانی تمام تلاش خود را به کار گرفت تا کشور در ریل توسعه و پیشرفت قرار گیرد.
نیکبخت گفت: تعامل با دنیا به واسطه توافق برجام و در عین حال حمایت از کشورهای مظلوم دنیا با حمایت رهبر معظم انقلاب و انسجام ملی، در کارنامه دولت ثبت شده و نباید این خدمات و موفقیت ها نادیده گرفته شود.
وی اتمام ریل گذاری راه آهن همدان با اعتبار 9 هزار و 700 میلیارد ریال و افتتاح آن در هفته آینده با حضور ریاست جمهوری را از اثرات برجام برشمرد و گفت: علاوه بر این ایستگاه راه آهن ملایر به نهاوند و شرکت ذوب آهن آلیاژی ملایر و دهها طرح دیگر نیز در سفر ریاست جمهوری به همدان افتتاح می شود.
وی پرداخت 9 هزار و 800 میلیارد ریال تسهیلات برای 824 واحد تولیدی استان در سه سال و نیم گذشته را از دیگر خدمات دولت عنوان کرد و افزود: سال 92 بالغ بر 120 میلیارد ریال، سال 94 بالغ بر 250 میلیارد ریال و سال گذشته یک هزار و 540 میلیارد ریال وام ازدواج در استان همدان پرداخت شد، خدمتی از دولت که از سوی عده ای نادیده گرفته می شود.
نیکبخت تاکید کرد: 29 اردیبهشت ماه انتظار داریم همه پای صندوق های رای حاضر شوند و با این حضور و انتخاب اصلح به خواسته های رهبر معظم انقلاب لبیک بگویند، چرا که دنیا منتظر این است که ببیند مردم چگونه پشتیبان نظام هستند.
وی با اشاره به درخواست های فرماندار ویژه ملایر مبنی بر تجهیز شهرداری اسلامشهر آق گل گفت: در مرحله نخست تجهیزات اولیه توسط فرمانداری ملایر تامین شود و مبلغ یک میلیارد ریال نیز هفته آینده برای تامین نیازهای اولیه به شهرداری اسلامشهر آق گل اختصاص می دهم.
استاندار همدان ادامه داد: در رابطه با حق و حقوق شهرداری اسلامشهر آق گل نیز معاون امور عمرانی استانداری همدان اختصاص 2 میلیارد ریال را پیگیری و علاوه بر ماشین آلات سه میلیارد ریال نیز توسط وزارت کشور تامین خواهد شد.
نیکبخت خواستار همراهی و مشارکت مردم با شهرداری و تلاش مجدانه شهردار جدید اسلامشهر آق گل برای تغییر چهره شهر شد و افزود: این شهر برای ما ویژه است و همه تلاش خود را برای توسعه و آبادانی آن به کار می گیریم.
وی بر لزوم دعوت از سرمایه گذار، تعیین مقصدهای سرمایه گذاری در شهر و فراهم کردن مسیر گردشگری این شهر تاکید و اظهار کرد: اگر چهره این شهر تغییر کند، تمام تلاش خود را به کار می گیریم تا به مرکز بخش تبدیل شود.
معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر نیز گفت: مردم ملایر و اسلامشهر آق گل این رخداد مهم در دولت تدبیر و امید را هرگز فراموش نمی کنند و تلاش آنها بر روند رو به رشد توسعه و پیشرفت این شهر است.
عبدالعظیم رضایی با تقدیر از پیگیری های استاندار همدان و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور در تصویب شهر جدید اسلامشهر آق گل بیان کرد: در دولت تدبیر و امید همه امور با رعایت قانون و بر مبنای عدالت و حمایت از مستضعفان انجام می شود.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز از مساعدت استاندار همدان در تجهیز امکانات و اعتبارات لازم برای شهرداری اسلامشهر آق گل تقدیر کرد و افزود: نیاز است نمایندگی برخی دستگاه های اجرایی به واسطه شهر شدن اسلامشهر آق گل و یک شعبه بانک در این شهر ایجاد شود.
محمد کاظمی بر لزوم حضور حداکثری مردم در انتخابات تاکید کرد و گفت: دولت تدبیر و امید خرابی ها را در کشور سامان داده و برای چهار سال آینده برنامه مدونی دارد.
ساماندهی چاه های غیرمجاز، گرفتن حقآبه تلاب آق گل از استان مرکزی و تبدیل شدن این شهر به بخش از دیگر درخواست های مردم اسلامشهر آق گل بود.
بر اساس مصوبه هیات وزیران روستای اسلام آباد ملایر از توابع بخش مرکزی ملایر آذرماه سال گذشته در تقسیمات کشوری به عنوان شهر جدید اسلامشهر آق گل مصوب و شهرداری آن روز پنجشنبه مورد بهره برداری قرار گرفت.
این شهر دارای چهار هزارو 500 نفر جمعیت است و در 50 کیلومتری شهر ملایر واقع شده است.
در این آیین حکم رضا ابوالحسنی به عنوان سرپرست جدید شهرداری اسلامشهر آق گل از سوی استاندار همدان اهدا شد.
شهرستان ملایر با دارا بودن 6 شهر و جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
7528/6993
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده:اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.