به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از همدان ؛ مهندس حاجی رضا تیموری، که در آیین جشن روز کار و کارگر و روز صنعت برق در جمع کارگران این صنعت سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: این نیروگاه ها با همت مسئولان و حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی به ویژه سرمایه گذاران اروپایی و با مشارکت سرمایه‌گذاران ایرانی احداث و طی 2 سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: به ازای تولید هر هفت مگاوات انرژی خورشیدی، حدود هشت میلیون یورو سرمایه‌گذاری شده است.

تیموری با اعلام اینکه در چند سال اخیر اقدامات خوبی در زمینه نیروگاه های مقیاس کوچک صورت گرفته است گفت: در سال 93 در بخش خزل یک نیروگاه مقیاس کوچک در مجموع به قدرت 6.4 مگاوات به بهره‌برداری رسید که از حرارت آن نیز در کارخانه کشت و صنعت خزل استفاده می‌شود.

وی افزود: در این روزهای بهاری دومین نیروگاه مقیاس کوچک به قدرت 4.2 مگاوات در شهرک صنعتی بهاران آماده بهره‌برداری است که با راه‌اندازی آن در مجموع 10.6 مگاوات نیروگاه مقیاس کوچک در استان احداث شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان تصریح کرد: همچنین سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در چهار مکان دیگر به قدرت 17 مگاوات نیروگاه مقیاس کوچک را در حال احداث دارند.

تیموری خاطرنشان کرد: در راستای اجرای بیانات رهبر معظم انقلاب و ضرورت توسعه انرژی‌های نو زمانی که مشکل تحریم‌ها رفع شد با حضور سرمایه‌گذاران خارجی در کشور این امر رونق گرفت.

وی تاکید کرد: در این راستا با ورود بخش خصوصی و سرمایه گذار ایرانی به ‌نام شرکت 'آفتاب ماد راه ابریشم' در دهه فجر سال گذشته 2 نیروگاه هفت مگاواتی در استان راه‌اندازی و همدان در احداث نیروگاه خورشیدی نمونه شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان یادآور شد: ایران سالانه به طور متوسط 2 هزار و 900 ساعت آفتاب دارد که می‌توان از این ظرفیت برای تولید انرژی خورشیدی استفاده کرد.

تیموری با اشاره به مزایای نیروگاه‌های خورشیدی افزود: برای تولید انرژی پاک خورشیدی از سوخت‌های فسیلی استفاده نمی‌شود لذا از انتشار گازهای گلخانه‌ای جلوگیری می‌شود، دوستدار محیط زیست است و محیط زیست را آلوده نمی‌کند و انرژی مداوم و پایداری تولید می‌شود.

وی گفت: پنل‌های خورشیدی نور خورشید را جذب می‌کنند و بدون نیاز به سوخت و نیاز به آب آن را به برق تبدیل می‌کنند.

 

۴۶
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 636996
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.