به گزارش ایرنا، محمود صادقی شامگاه دوشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا همدان با بیان اینکه جمهوری اسلامی تشکیل شد تا انسان ها را در مسیر الهی شدن پیش ببرد، افزود: جمهوری اسلامی و قانون اساسی، تحقق این هدف را بسیار هوشمندانه با مشارکت دادن مردم در سرنوشت اجتماعی خود گره زده است.
وی افزود: از نظر قانون اساسی تعلق به اخلاق الهی و حکومت الهی جز با مشارکت مردم در همه صحنه ها محقق نمی شود.
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مردم باید با مشارکت در سرنوشت خود به حدی از رشد و بلوغ و تکامل برسند تا خودشان به اشاعه عدل و قسط در جامعه بپردازند و برای تحقق اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی راهی جز حضور و مشارکت مردم و توجه به خواست و اراده مردم نداریم.
وی افزود: در همه امور سیاسی، فرهنگی و اقتصادی دولت باید برای حضور مردم در صحنه های مختلف زمینه سازی کرده و تمرکزگرایی دیکتاتورمابانه که بخواهد از بالا به پایین عمل کند به هیچ وجه با مدل جمهوری اسلامی سازگاری ندارد.
وی با تاکید بر اهمیت مشارکت آگاهانه و آزادانه مردم در پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی گفت: اگر دولت بخواهد مردم را به بهشت ببرد، این کار با برخورد پلیس و نیروی انتظامی امکان پذیر نیست بلکه تنها با خواست و رضایت و ایمان مردم می توان آن را محقق کرد.
وی همچنین تصریح کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران مانند همه نظام های دنیا بایستی امور مختلف با رای مردم اداره شده، اراده عمومی مبنای مسولیت یابی همگان بوده، همه ارکان حکومت با انتخاب آگاهانه مردم به مشروعیت رسیده و امور کشور مطابق قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی و مطلبق با موازین اسلامی اداره شود.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قانون اساسی، قدرت یابی اصل ولایت فقیه را مستند به رای مردم می داند و در اصل 107 قانون اساسی ، نحوه حاکمیت امام راحل (ره) ذکر شده و بعد از ایشان نیز رهبران بعدی با انتخاب مردم و به واسطه انتخاب مجلس خبرگان رهبری که منتخب مردم هستند برگزیده می شود و بدون رای مردم هیچ مقامی در جمهوری اسلامی مسولیتی ندارد.
وی افزود: یکی از ویژگی های نظام جمهوری اسلامی مانند نظام های دموکراتیک و مردم سالار این است که تمام مقامات نظام جمهوری اسلامی تحت نظارت بوده و باید در قبال مردم پاسخگو و مسئول باشند.
صادقی ادامه داد: امام راحل با مردم عجین بود و پس از ایشان، رهبر معظم انقلاب از پیشروان نهضت و یاوران امام خمینی بود که به خوبی در طول سالیان پس از رحلت امام، این کشور را مدیریت کرده است و با هدایت های داهیانه ایشان در شرایطی که آشوب و ناامنی همه منطقه را فرا گرفته، ایران یکی از امن ترین کشورها است.
وی حاکمیت قانون را از دیگر ویژگی های جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: در قانون اساسی بیان شده که همه سازوکارهایی که در نظام وجود دارد بر مدار قانون باشد و آحاد مردم در برابر قانون مساوی هستند
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در این نظامی که برای آن خون دادیم و پدران ما شهید شدند انسان کرامت دارد، ادامه داد: باید از جمهوری اسلامی پاسداری کنیم تا به فرایند تکاملی خود برسد.
7523/1181/
خبرنگار:مرضیه بختیاری** انتشار: الهام تدین
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.