به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از همدان ؛ محمدناصر نیکبخت، که به مناسبت روز جانباز و در جشن بزرگ جانبازان همدان سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: پشتیبانی و دلگرمی تیم دیپلماسی ایران در مذاکرات هسته ای، حماسه آفرینی ها و رشادتهای شما ایثارگران در جبهه ها بود.

وی خاطرنشان کرد: در مذاکرات، استکبار همه قطعنامه هایی را که درباره انرژی هسته ای گذاشته بودند را لغو کردند و مجبور شدند با تکریم ملت ایران، بپذیرند که غنی سازی حق ایران است.

استاندار همدان با بیان اینکه شما جانبازان عزتمند هستید و هر کس بتواند به دیدار شما شرفیاب شود، عزتمند خواهد بود، تصریح کرد: انقلاب ایران، انقلاب مردم بود و هیچ تشابهی با انقلابهایی که با شمشیر و زور و قدرت به پیروزی رسیدند، ندارد.

وی افزود: در تاریخ چند ساله ایران ابرقدرتها با هم متحد شدند تا به ما اسیب برسانند اما نتوانستند در دین و اراده و ایثارگری شما خللی ایجاد کنند.

نیکبخت با اعلام اینکه استکبار علیه کشور ما 3 بار بسیج شد اما شکست خورد، اظهار داشت: استکبار نمی خواست انقلاب به نتیجه برسد اما رهبری امام باعث شد تا انقلاب با دست خالی مردم، در برابر مجهزترین ارتش روز به پیروزی برسد.

وی یادآور شد: در راه پیروزی انقلاب، استان همدان شهدای ارزشمندی را تقدیم انقلاب کرده است.

نماینده دولت در استان با تاکید بر اینکه این مرحله اول بود که رشادت شهدا و انقلابیون و خانواده های آنها حماسه آفرید، تصریح کرد: بعد از انقلاب، جنگ تحمیلی را استکبار به کشوری که تازه انقلاب کرده است، تحمیل کرد که در این راه 220 هزار شهید، 570 هزار جانباز عزیر و 40 هزار آزاده سرافراز را ملت در دفاع مقدس تقدیم ایران و انقلاب کرد.

وی مقاومت جانانه را رمز پیروزی ایران در دفاع مقدس دانست و گفت: دشمن از کشور بیرون رانده شد، این در شرایطی بود که بر اساس معیار نظامی، کشور باید در جنگ تحمیلی شکست می خورد یا بخش اشغال شده آن در دست دشمن باقی می ماند اما با رشادتهای شهدای عزیز و جانبازان ارزشمند و همه ایثارگران و ملت شریف ایران ، نه تنها وجبی از خاک ایران در دست دشمن باقی نماند بلکه به دنیا درس و پیام داد که به هیچ وجه کسی نمی تواند به ایران نظر سؤ داشته باشد.

استاندار مرحله سوم را مرحله تحریم ها اعلام کرد و افزود: کدام کشور این قدر تحت فشار و تهدید و نامردمی استکبار قرار گرفته بود؟ ولی وقتی دیدند مردم ایستاده اند و انقلاب را حفظ کردند، تحریم های ظالمانه توسط استکبار شکل گرفت.

وی یادآور شد: در این سه مرحله تمام دنیا با استکبار هم دست شده بود و آن قدر تحریم ها گسترش یافت که حتی دارو را برای درمان بیماران محدود کرده بودند وصادرات نفت را به روزانه 800 هزار بشکه رساندند.

نیکبخت ادامه داد: با همه این تحریم های ظالمانه، باز با استفاده از قدرت فرزندان شما، شجاعت ایثارگران و تجربه رشادتهای رزمندگان، به استکبار فهماند، که این ملت، ملتی نیست که تسلیم دشمن شود.


وی با اشاره به اینکه انتظار است همگان در پای صندوق رای حضور پیدا کنید، افزود: رای شما موجب عظمت انقلاب است و حضور حداکثری اهمیت ویژه دارد.

استاندار در ادامه گفت: همدان بزودی با افتتاح قطار به آرزوی دیرینه خود می رسد و ایستگاه مسافربری در تکمیل این افتتاح، ساخته خواهد شد.

وی با اعلام اینکه ترابری ایمن، راحت و ارزان با قطار برای مردم فراهم شده است، تصریح کرد: بار صادراتی استان به صورت ایمن و ارزان با قطار صادر خواهد شد.

نیکبخت افزود: این خدمت نظام جمهوری اسلامی برای مردم است و نباید این خدمات را کمرنگ کرد.

مسئول ارشد استان در آخر با یادآوری اینکه وقتی دولت یازدهم سرکار آمد، تولید نابود شده و مرده بود، تاکید کرد: فقط در سال 95 برای تولید در استان 980 میلیارد تومان تسهیلات داده شده است.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 634210
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.