حسن بهرام نیا روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: پس از ارائه نتیجه بررسی صلاحیت داوطلبان شوراها توسط هیات‌های نظارت به فرمانداریها و بخشداریها، داوطلبان از سوم اردیبهشت به مدت 4 روز فرصت اعتراض داشتند.
وی اضافه کرد: در این مدت زمان 72 تن از داوطلبان شورای شهر و 109 تن از داوطلبان شورای روستا اعتراض خود را به صورت کتبی به هیات نظارت استان تقدیم کردند.
وی سهم شهرستان همدان را در زمینه شکایت از روند بررسی صلاحیت شامل 29 داوطلب شورای شهر و 6 داوطلی شورای اسلامی روستا ذکر کرد.
رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر روستا در همدان یادآوری کرد: از 30 اسفند سال 95 تا 6 فروردین ماه امسال 6 هزار 498 داوطلب برای عضویت در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این استان نام نویسی کردند.
بهرام نیا اضافه کرد: فرایند بررسی صلاحیت ابتدا در هیات های اجرایی آغاز شد که در این مرحله 6 هزار و 319 تن از داوطلبان تائید صلاحیت شدند.
وی بیان کرد: صلاحیت 117 تن از داوطلبان در این مرحله تائید نشد همچنین 162 تن از داوطلبان انتخابات شوراها انصراف دادند.
وی گفت: پس از بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات نظارت 6 هزار و 39 تن تائید شدند و صلاحیت 166 تن از داوطلبان احراز نشد.
انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و نخستین میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی 29 اردیبهشت ماه 1396 برگزار می شود.
7526/ 6993
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشار:اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.