محمد مددی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 269 پروانه کاربرد علامت استاندارد در دولت دهم صادر شده است و این درحالیست که در دولت یازدهم 378 پروانه صادر شده است.
وی بیان کرد: افزایش صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد نشانه پیشرفت و تحول در جامعه است چرا که در یک جامعه توسعه یافته تولیدات و خدمات مطابق با معیارهای استاندارد عرضه می شود.
وی اضافه کرد:یکی از رویکردهای اصلی این سازمان افزایش پوشش استاندارد برای محصولات تولیدی داخل کشور است لذا افزایش میزان صدور پروانه استاندارد یک نقطه قوت برای سازمان استاندارد محسوب می شود.
مدیرکل استاندارد همدان گفت: یکی از موانع افزایش پوشش استاندارد، تدوین نشدن استاندارد برای محصول یا کالای مورد نظر است که در این راستا در چهار سال گذشته اقدام های خوبی صورت گرفته است.
مددی افزود: بسیاری از کالاها مشمول استاندارد اجباری نیستند ولی اشتیاق تولید کنندگان برای استاندارد سازی این کالاها بسیار زیاد است.
وی اضافه کرد: برای محصولی که مشمول استاندارد اجباری نیستند با رعایت استاندارد ملی و پس از کسب مجوز از سازمان استاندارد می توان از علامت استاندارد تشویقی استفاده کرد.
به گزارش ایرنا مدیرکل استاندارد همدان بیان کرد: افزایش استانداردهای تشویقی موید پیشرفت در فرهنگ یک جامعه برای خرید کالای دارای نشان استاندارد است.
مددی یادآوری کرد: توجه و اهمیت دادن مردم به علامت استاندارد نیز موجب ترغیب تولید کننده به استانداردسازی کالا شده تا توان رقابتی خود را بالا ببرد.
در بند 24 اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی رهبری فرزانه انقلاب بر افزایش پوشش استاندارد برای تمامی محصولات داخلی و ترویج آن تاکید شده است.
7526/1181
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشار:الهام تدین
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.