به گزارش روز شنبه روابط عمومی تعاون روستایی رضا عباسی افزود: سال گذشته میزان تولیدات باغ های انگور در سطح شهرستان ملایر افزایش قابل توجهی داشت که با توجه به افزایش عرضه کشمش قیمت این محصول کاهش یافت و بر این اساس با مصوبه دولت مقرر شد مبلغی به عنوان یارانه حمایتی کشمش به باغداران پرداخت شود.
وی ادامه داد: با توجه به این مصوبه ابتدا پرداخت 2 هزار ریال به ازای هر کیلو کشمش در دستور کار قرار داشت که با پیگیری های صورت گرفته به پنج هزار ریال افزایش یافت.
عباسی افزود: بیش از 6 هزار باغدار در شهرستان ملایر مدارک خود را تکمیل کردند و مشمول دریافت یارانه شدند که بر این اساس مبلغ 141 میلیارد ریال به باغداران ملایری اختصاص یافت.
وی خاطر نشان کرد: با پیگیری های انجام شده، هفته گذشته مبلغ 50 میلیارد ریال از مطالبات باغداران به حساب آنها واریز شد و برای پرداخت مطالبات باقی مانده اطلاع رسانی خواهد شد.
مدیر سازمان تعاون روستایی استان همدان بیان کرد: مدارک تحویل بیش از 28 هزار تن کشمش به کارخانه ها ،تعاونی ها و بخش خصوصی تکمیل شده است .
وی افزود: پرداخت یارانه حمایتی به باغداران در راستای حمایت دولت از تولید و بخش کشاورزی صورت می گیرد و می تواند انگیزه مطلوبی برای باغداران برای ادامه تولید و افزایش بهره وری داشته باشد.
عباس گفت: همچنین افزایش صادرات محصولات کشاورزی از جمله کشمش با توجه ویژه به برند سازی و بسته بندی ارزش افزوده بالایی برای کشور و استان همدان ایجاد می کند.
4.5 میلیون تن میزان تولیدات بخش کشاورزی استان همدان است و 23 درصد از ارزش افزوده بخش های اقتصادی استان نیز مربوط به بخش کشاورزی است.
همچنین سهم استان همدان در ارزش افزوده بخش کشاورزی در کشور 3.3 درصد است.
این استان یک هزار و 950 هزار هکتار وسعت دارد که 46 درصد آن منابع طبیعی است و 33 درصد آن در حوزه زراعت ، 3.7 درصد در حوزه باغ ها و 13.1 درصد هم در بخش آیش است.
سالانه بیش از 450 هزار تن انگور از حدود 11 هزار هکتار سطح زیر کشت باغ های انگور شهرستان ملایر تولید می شود که از قطب های مهم تولید انگور در کشور به شمار می رود.
2087/7523
خبرنگار: مرضیه بختیاری** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.