نادر پیرتاج روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به نقشه های پیش یابی و خروجی مدل های هواشناسی، آسمان استان همدان تا 24 ساعت آینده قسمتی ابری به تدریج با افزایش ابر و در برخی از نقاط رگبار باران، رعد و برق و افزایش سرعت باد و احتمال تگرگ پیش بینی می شود.
وی با بیان اینکه از روز یکشنبه بعدازظهر به تناوب و در برخی از ساعات وضعیت ناپایدار تا اواخر روز سه شنبه ادامه دارد اضافه کرد: در این مدت دما بین یک تا 2 درجه سانتیگراد گرم تر می شود.
پیرتاج ادامه داد: در طول مدت بارش ها در برخی از ساعات احتمال آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه ها و خسارت ناشی از رعد و برق و تگرگ پیش بینی می شود.
وی اظهار کرد: بارش های 24 ساعت گذشته در همدان و اسدآباد سه میلی متر، رزن 20میلی متر، فامنین 6 میلی متر، قهاوند یک میلی متر، تویسرکان 2 میلی متر و گل تپه پنج میلی متر ثبت شده است.
پیرتاج گفت: کمینه دمای هوای همدان در 24 ساعت گذشته هشت درجه سانتیگراد بالای صفر و بیشینه دمای این شهر 22 درجه سانتیگراد بالای صفر گزارش شده است.
به گفته وی گرمترین نقطه استان در 24 ساعت گذشته اسدآباد با 25 درجه سانتیگراد بالای صفر و خنک ترین نقطه، گل تپه با هفت درجه سانتیگراد بالای صفر گزارش شده است.
وی ادامه داد: آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه های مرتفع، رودخانه ها و پستی و بلندی های زیاد به شدت متغیر است، این استان زمستان های سرد، پر برف و باران و تابستان های معتدل دارد.
2087/ 1181
خبرنگار: زهرا پیرنیا ** انتشار دهنده:الهام تدین
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.