به گزارش ایرنا آیت الله دکتر احمد احمدی شامگاه چهارشنبه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر اظهار کرد: این روال معمولی است که در همه کشورها وجود دارد و تمام سعی و تلاش من همواره بر این بوده تا از تمامی عمرم در راه توسعه علم استفاده کنم.
وی با اشاره به تلاش های خود در دانشگاه تربیت مدرس، دارالشفای قم و سازمان سمت بیان کرد: هدف من انجام کار برای رضای خداوند بود و در سازمان سمت اهتمام شد تا زبان فارسی قابل‌ فهم و پیراسته باشد و هم اکنون حدود 40 میلیون نسخه کتاب با زبان سلیس فارسی نوشته‌ شده است.
آیت الله احمدی بیان کرد:همیشه برای انجام کارها از خدا اخلاص را طلب کرده و سعی کرده ام در هر شرایطی از افرادی که اثرگذار هستند الگو بگیرم.
وی به دوران شاگردی و تلمذ خود با بزرگانی همچون علامه طباطبایی اشاره کرد و گفت: من همیشه با علامه طباطبایی زندگی می کنم و هیچ فرصتی از لحظه هایم را برای بهره مندی از وجود ارزشمند ایشان تلف نکردم.
این استاد حکمت و فلسفه اظهار کرد: آیت الله طباطبایی محبت علمی، علم رفتار و برخورد و حسن خلقی که با مردم و شاگردانش به کار می برد بسیار ارزشمند بود.
آیت الله احمدی در خصوص تفسیر المیزان گفت: من با المیزان، انیس هستم و از جلد هفتم تا آخر آن را با هماهنگی علامه طباطبایی ویرایش و غلط گیری کردم.
وی بیان کرد: من معتقد بوده و هستم که عمر سرمایه ای از سوی خداست که هیچگاه برنمی گردد و مسئولیت شرعی است که از عمر خود بهترین بهره را ببریم.
به گزارش ایرنا دکتر احمدی به دوران سخت زندگی خود در روستای کهکدان ملایر و دسترسی سخت به وسایل آموزشی در آن دوران گفت: با این وجود من از تلاش بازنماندم و خواندن شاهنامه موجب شور و اشتیاق وافر من به زبان فارسی شد.
وی همچنین به تاثیرگذاری حرفه معلمی اشاره کرد و افزود: ما باید آموزگاری باشیم که همه از رفتار، گفتار و شیوه تدریسمان درس بگیرند.
در این آیین از سوی شورای اسلامی شهر و شهرداری ملایر نامگذاری یکی از میادین شهر به نام آیت الله دکتر احمدی اعلام شد.
آیت الله دکتر احمد احمدی از سال 60 عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی است و دانشگاه تربیت مدرس توسط وی تاسیس شده است که تاکنون آثار، مقاله و ترجمه های فراوانی به زبان های مختلف از وی منتشر شده است.
آیین نکوداشت آیت الله احمدی شامگاه چهارشنبه با حضور فرماندار ویژه ملایر، نمایندگان مجلس، جمع کثیری از مسئولان نهادها، دانشگاهیان، فرهیختگان و اقشار مختلف مردم در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر برگزار شد.
شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
7528/1181
خبرنگار: معصومه موسوی***انتشار دهنده:الهام تدین
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.