بابک بختیاری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: از این تعداد تاکنون 54 هزارو 190 کارت هوشمند ملی تحویل متقاضیان شده که 34 هزارو 558 کارت در سال گذشته تحویل داده شده است.
وی افزود: این در حالیست که سال 95 تعداد 49 هزارو 342 درخواست کارت هوشمند ملی از متقاضیان اخذ شد که در مقایسه با مدت مشابه در سال 94 با 19 هزارو 738 درخواست، حدود 150 درصد رشد داشتیم.
بختیاری ادامه داد: از ابتدای شروع طرح صدور کارت هوشمند ملی، تاکنون 76 هزارو 92 درخواست در این شهرستان اخذ شده که امیدواریم سایر شهروندان نیز نسبت به درخواست کارت هوشمند ملی خود سریعتر اقدام کنند.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه سال 96 طبق تصویب هیات دولت پایان طرح کارت هوشمند ملی است، نیاز است مردم تا قبل از پایان مهلت تعیین شده با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت، ثبت احوال و اداره پست نسبت به درخواست کارت خود اقدام کنند.
رئیس اداره ثبت احوال ملایر گفت: در راستای صدور شناسنامه مکانیزه بزرگسال نیز سال گذشته 13 هزارو 718 جلد شناسنامه صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 37 درصد افزایش داشته است.
بختیاری یادآور شد: هم اکنون سه دفتر پیشخوان دولت برای کارت هوشمند ملی و چهار دفتر در حوزه صدور شناسنامه مکانیزه در سطح شهر فعال هستند و با اداره ثبت احوال همکاری می کنند.
وی گفت: سال گذشته 103 مورد درخواست تغییر نام، 293 مورد تغییر نام خانوادگی و 875 پرونده درخواست رسیدگی از هیات حل اختلاف داشتیم و به سه هزارو 196 مورد استعلام پاسخ داده شد.
بختیاری همچنین در خصوص ثبت وقایع ازدواج و طلاق در این شهرستان نیز اظهار کرد: 2 هزارو 797 واقعه ازدواج سال گذشته در ملایر رخ داد که به صورت میانگین روزانه هشت واقعه ازدواج در ملایر به ثبت رسیده است.
وی با اشاره به کاهش 2.5 درصد ازدواج نسبت به مدت مشابه سال قبل گفت: به ازای هر چهار واقعه ازدواج در این شهرستان، یک ازدواج منجر به طلاق شده است همچنین سال گذشته 685 واقعه طلاق در ملایر به ثبت رسید.
شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
7528/1181
خبرنگار: معصومه موسوی***انتشار دهنده:الهام تدین
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.